استاندار ازفعالیت سنتی مازندران در بخش کشاورزی و گردشگری خبرداد

استاندار مازندران گفت: در بخش کشاورزی و گردشگری از استان‎های مهمی هستیم، اما فعالیت سنتی داریم.

به گزارش نیکاخبر: ربیع فلاح در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه توسعه اشتغال پایدار در حوزه آی‎تی و آی‎سی‎تی که با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های مهم این حوزه در کشور برگزار شد، اظهار کرد: مازندران با توجه به جایگاه و مدیریتی که دارد، می‎تواند در بخش کسب و کار فناورانه با توجه به وجود دانشگاه‎های معتبر و فارغ‎التحصیلان فراوان، حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: در یکی دو روز گذشته شاهد حضور نخبگان کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در مازندران بودیم و باید همه ظرفیت‎هایی که می‎تواند خلق و افزایش سرمایه داشته باشد را به‌کار گیریم.

استاندار مازندران بیان کرد: در بخش کشاورزی و گردشگری از استان‎های مهمی هستیم، اما فعالیت سنتی داریم و باید تحول جدی در این زمینه با توجه به سالانه ۳۰ میلیون نفر گردشگر به این استان داشته باشیم و مجموعه را مدیریت و زیرساخت‌های آن را نیز فراهم کنیم.

فلاح اضافه کرد: در حوزه آی‎تی و آی‎سی‎تی رتبه دوم را پس از تهران داریم، سالانه بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه اینترنت و تلفن پرداخت می‎کنیم و این هزینه‎ها باید مدیریت شود.

وی در پایان گفت: پیگیری‎های زیادی داشتیم و امروز توانستیم با حضور ۱۶ شرکت بزرگ در حوزه آی‎تی و آی‎سی‎تی نشست داشته باشیم تا یک قدم مهم در ایجاد اشتغال مازندران برداریم.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *