رضوانی:نگاه ماپیشگیری ازجرایم واطلاع‌رسانی به عموم است/تصویر

ذات‌الله رضوانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار کرد: پاکسازی نقاط آلوده، برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و کالا و ارز، طرح ارتقا امنیت اجتماعی، مبارزه با سرقت و … از مهم‌ترین برنامه‌های نیروی انتظامی است.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی در مبارزه با چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدیدات موجود با به‌کارگیری تجهیزات و امکانات به‌روز با مجرمان، تبهکاران و برهم زدگان نظم عمومی برخورد می‌کند.23
*مشارکت مردم در اجرای قوانین
فرمانده انتظامی میاندورود با تأکید بر اینکه هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد در نتیجه موفقیت این نهاد در انجام مأموریت‌ها و ایجاد نظم و امنیت افزایش می‌یابد، تصریح کرد: این نهاد به‌عنوان خدمت‌گزار مردم مکلف به اجرای قوانین است که تمام سعی خود را در ایجاد فضای امن برای شهروندان داریم و در این زمینه می‌طلبد که مردم نیز همکاری، مشارکت و مدیریت داشته باشند.
این مسؤول با اشاره به اینکه تعداد متوفیان جاده‌ای در این شهرستان در سال گذشته هفت مورد برون‌شهری و امسال نیز ۶ مورد بوده است، اضافه کرد: این تصادفات بیشتر در حوزه ضلع شمالی شهرستان به‌ویژه بخش گهرباران بود که با تعریض این جاده حوادث نیز کاهش پیدا می‌کند و یکی از موضوعات مهم، مهندسی جاده و راه است.422242
رضوانی یادآور شد: مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و آگاه باشند که بیمه و معاینه فنی از اولویت‌هایی پلیس است.
*کشف بیش از ۱۶ کیلو مواد مخدر
وی از کشف ۱۶ کیلو و ۱۸۶ گرم مواد مخدر در سال‌جاری خبر داد و افزود: ۱۷۴ مورد دستگیری اعم از معتادان، خرده‌فروشان و و فروشندگان عمده داشتیم و نگاه ما این است که در حوزه برخورد با مواد مخدر، طرح‌ها را با قوت پیگیری کنیم تا این جرایم در این شهرستان به کمترین حد برسد.
فرمانده انتظامی میاندورود ادامه داد: ۴۵۲ مورد توقیف خودرو در سال گذشته و ۵۰۹ فقره نیز در سال ۹۵ داشتیم و همچنین در زمینه توقیف موتورسیکلت در سال گذشته ۳۶۶ مورد و در سال جدید ۹۱۸ فقره بوده است.
این مسؤول با بیان اینکه در سطح کلانتری و پاسگاه در مجموع یک‌هزار و ۷۰۸ مورد پرونده قضایی تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها با موضوعات مختلف از جمله نزاع و درگیری، سرقت، تصادف و.. بوده که ۲۵۶ فقره پرونده صلح و سازش شده است.
رضوانی تأکید کرد: در حوزه جرایم در سطح شهرستان، بحث نزاع و درگیری بالا است که مردم باید صبوری در برخی از مسائل و موضوعات داشته باشند تا کوچک‌ترین موضوع منجر به درگیری و نزاع نشود.422
*سعه صدر خانواده‌ها در رفع اختلافات خانوادگی
وی به تشکیل پرونده اختلافات خانوادگی در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: ۱۱۳ فقره پرونده اختلاف خانوادگی در میاندورود داشتیم که باید در موضوعات فرهنگی اقدامات موثر و مهمی انجام شود و خانواده‌ها نیز باید سعه‌صدر داشته تا بتوانند برخی از موضوعات خانوادگی را درون خانواده حل و فصل کنند.
فرمانده انتظامی میاندورود با بیان اینکه تماس مردم با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به تعداد ۵۵۸ فقره بوده است، ادامه داد: ۴۰۵ فقره از تماس‌ها عملیاتی، ۱۰۸ مورد غیر فوریتی و ۴۵ تماس مربوط به ارشاد و راهنمایی بوده است.422
این مسؤول افزود: ۴۸۱ تماس‌ها صحت داشته که ۲۲۴ مورد منجر به تشکیل پرونده و ۳۲ فقره صحت نداشته است.
*پیشگیری از جرایم
رضوانی با اعلام اینکه طرح دریا بیش از ۹ کیلومتر بوده که ۲ طرح عمومی و چند طرح خصوصی وجود دارد، تصریح کرد: بیشترین شنا ممنوعه را در سطح حوزه استحفاظی داشتیم، یک مورد غرقی داشته که در منطقه شنا ممنوعه بوده است.
وی به در پیش بودن ماه محرم و بحث قمه‌زنی در این ایام اشاره کرد و یادآور شد: نگاه ما این است که اطلاع‌رسانی با هیأت امنا داشته باشیم و به نحوی با افرادی که در گذشته سابقه چنین کارهایی را داشتند، آموزش و آگاهی دهیم و افرادی که توجه‌ای به این موضوع نداشته باشند، برخورد جدی می‌شود.
فرمانده انتظامی میاندورود با تأکید بر اینکه نگاه ما پیشگیری از جرایم و اطلاع‌رسانی به عموم مردم است، ادامه داد: در بحث مزاحمت‌های خیابانی با افرادی که موجب سلب آرامش و آسایش مردم شوند، به‌طور جدی و قانونی شدیدأ برخورد می‌شود.4244
*برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در میاندورود
این مسؤول از اجرای همایش پیاده‌روی خانوادگی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و ناجا در این شهرستان خبر داد و افزود: این همایش در روز جمعه ۹ مهرماه ساعت ۷:۳۰ صبح از محل شهرداری سورک برگزار می‌شود.
رضوانی هدف از برگزاری این همایش را گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقویت ارتباط نزدیک و تنگاتنگ بین مردم و نیروی خدمتگزار انتظامی عنوان کرد و گفت: در پایان این همایش فرهنگی و ورزشی هدایای نفیسی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.
میانخبر

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *