معلمی :بعضی ازصاحب منصبان التزام به ولایت را فراموش کردند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از افراد وقتی مقام و جایگاهی ندارند، مخلص امامت و ولایت هستند اما وقتی به جایگاهی می‌رسند بصیرت خود را از دست داده و مغرور می‌شوند و التزامی به ولایت ندارند.

به گزارش نیکاخبر: آیت‌الله علی معلمی امروز در مراسم بزرگداشت ۳۳ تن از شهدای نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار کرد: همه آحاد ملت باید التزام به ولایت فقیه باشند و این التزام باید در رده‌های مختلف مسؤولان از رئیس جمهور، دولت، وزرا و بقیه مسؤولان و مردم وجود داشته باشد.

 

dscn0798

وی با بیان اینکه التزام به ولایت فقیه، در مقاطع مختلف آسیب دیده و باید آسیب‌شناسی شود، افزود: باید بدانیم که در زمان امام خمینی(ره) آن عبد صالح خدا که نظام ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی با رهبری پیامبرگونه ایشان شکست خورد و انقلاب ما پیروز شد، امام در جایگاهی بود که اقتدار این نظام را به جهانیان نشان داد و التزام به ولایت، مردم را به میدان کشاند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: در برخی از موارد مشاهده شده است که افراد وقتی مقام و جایگاهی ندارند، مخلص به امامت و ولایت هستند اما وقتی به جایگاهی می‌رسند بصیرت خود را از دست داده و مغرور می‌شوند و التزامی به ولایت ندارد که این مساله آسیب‌آفرین است.

این مسؤول با اشاره به اینکه وحدت، در مسیر ولایت بودن و تبعیت از ولی فقیه از مسائل مهمی است که باید در جامعه اسلامی ما مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: باید مسؤولان از غرور جلوگیری کرده و مطیع امر ولایت باشند که ولایت دین و دنیا را آباد می‌کند و منهای ولایت بودن، دین و دنیای ما در مخاطره قرار می‌دهد.

معلمی با بیان اینکه جنگ‌های مختلف روانی توسط دشمن طراحی می‌شود که باید مراقب این توطئه‌ها و ترفندهای دشمن باشیم، خاطرنشان کرد: برخی از افراد کم خرد و نادان در داخل کشور، نیروی پیاده دشمن در جنگ روانی می‌شوند که باید از این همراهی پرهیز شود و بدانیم این جنگ روانی از صدر اسلام بوده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت:‌ در جنگ احد مسلمانان شکست خوردند؛ اما دشمن هم به هدف خود نرسید، در سپاه مسلمانان، بیش از ۷۰ نفر کشته و به بیش از ۷۰ نفر جراحت وارد شد و تعدادی هم فرار کردند و این مسأله سبب شکست مسلمانان شد، ولی دشمن چون می‌خواست امام علی(ع) و حضرت رسول(ص) را از بین ببرد و چنین هدفی برای دشمن ایجاد نشد، شکست خورد.

امام جمعه قائم‌شهر بیان کرد: همه شهدای ما عزیز هستند و در بزرگداشت نام و یادشان همواره در جامعه شاهد برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا هستیم و پس از ۳۰ سال همچنان مراسم‌های بزرگداشت با شور و شعور برگزار می‌شود و انگار همان یادواره سال اول است اما دشمنان ما در این جنگ ذلیل شدند و نامی ندارند.

این مسؤول ادامه داد: شهدای ما برای اسلام و خدا و دفاع از مملکت و ناموس وارد جنگ نابرابر با دشمن و دفاع از انقلاب و نظام شدند و چون در راه خدا سختی‌ها را تحمل کردند، اکنون در اوج شکوه و ایستادگی هستند و با دوری از طاغوت به لقاءالله رسیدند و اقتدار همه‌جانبه را برای کشور به ارمغان آوردند.

dscn0722

معلمی در ادامه سخنان خود گفت: دشمن با انواع توطئه وارد میدان شده است و ترفندهای مختلف در دستور کار دارد و باید با وحدت و همدلی برای مقابله با دشمن وارد شویم و بدانیم که امام راحل از دشمن بیرونی نمی‌ترسید، از کارشکنی‌های داخل می‌ترسید.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، بیکاری و… در همه دوران بوده است و نباید این مسائل به پای امامت و ولایت گذاشت که اگر امام امت اجازه مذاکره می‌داد مشکلات ما حل می‌شد و چون اجازه ندادند، مشکلات باقی مانده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: تشابه و فرقی در زمان ما و امام علی(ع) است، ایشان هم گرفتار اطرافیان ناسازگار که طبل ناموزون می‌زدند بودند که امام و رهبری هم گرفتار هستند و این مشکلات را کم و بیش داشتند و اما فرق آن در این است که اطرافیان امام علی(ع) اگر سازی موزون می‌کردند، عامه مردم همراه آنان حرکت می‌کردند و دنباله‌رو داشتند اما امروز مردم آگاهانه وارد می‌شوند.

 

dscn0679

این مسؤول اظهار کرد: عامه مردم جامعه ما از بصیرت و آگاهی لازم برخوردارند و دارای ایمان و اخلاص ویژه هستند و این پشتوانه عظیم نتیجه اخلاص شهدا و امام راحل است.

معلمی در پایان سخنان خود گفت: نعمت امامت، مسأله مهمی است که برای ما عزت و افتخار آفرید که باید در مسیر ولایت و امامت ثابت قدم باشیم و بدانیم ملت ما در صحنه‌های مختلف این انقلاب شکوه و جلوه خاصی برای نظام ما آفریدند و در ادامه راه هم باید با تبعیت از ولایت فقیه تلاش کنیم تا انقلاب ما در مسیر رشد قرار گرفته و شر دشمنان به خودشان برگردد.

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *