آیت الله میراحمدی :واقعه غدیرنبایددست خوش تحریف دشمنان گردد/ تصویر

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع، علی را «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ ذی‌الحجه، سال‌روز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.
حضرت محمد(ص)، پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد در آنجا علی بن ابی‌طالب را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد.photo_2016-09-21_00-57-07

photo_2016-09-21_00-57-04

photo_2016-09-21_00-56-03

photo_2016-09-21_00-55-37
به گزارش نیکا خبر : بمناسبت سالروز واقعه غدیر خم و تکریم از سادات بزرگور سه شنبه هفته جاریه را در محضر استاد حوزه و دانشگاه حضرت آیت الله سید ابراهیم میر احمدی رسیدیم . گفتگوی ذیل حاصل نشست نیم ساعته در نزد امام جمعه محترم گلوگاهست که از منظر شما می گذرد .
استاد حوزه و دانشگاه در این نشست ضمن تبین جریان غدیر آنراعید الله الاکبر و عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامی‏ دانست.
امام جمعه گلوگاه خاطر نشان کرد :هیچ روزی در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارک‏تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل‏بیت نیست. photo_2016-09-21_00-56-19
آیت الله سید ابراهیم میر احمدی صبح امروز در گفتگوی اختصاصی خود با این پایگاه خبری ضمن تبریک این ایام از مشعلداران دین خواست نگذارند که مسئله غدیر دست خوش تحاریف گردد .
این استاد حوزه و دانشگاه در شرق مازندران با اشاره به روایت از رسول مکرم اسلام گفت:الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ این جمله ایی بود که پیامبر به مومنین سفارش کرد به جای تبریک گفتن و استفاده از جملات مختلف دراین ایام به همدیگر بگوئید “الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ” عید غدیر از همه اعیاد مهم تر است برای اینکه ولایت در روز غدیر تثبیت شد .

امام جمعه گلوگاه در ادامه با بیان اینکه درحوادث روزگار احتمال تحریف واقعه غدیر زیاد است تصریح داد :روحانیت دانشمندان و علما و مشعلداران حوزه دین باید بسیار مراقبت کنند راه درست را به مردم نشان دهند تا غدیر تحریف نگردد.photo_2016-09-21_00-57-13
آیت الله میر احمدی گفت : در انتخاب جانشینان پیامبران درطول تاریخ مشکلات فراوانی بود اما جریان غدیر، روز بزرگی بود که خداوند اعلام کرد: امروز دین را بر شما تکمیل کردم و نعمتم را بر شما به اتمام رساندم «الیوم اکملت‏لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا». نعمت‏ بزرگ اسلام که ازهر نعمتی ارزنده‏ تر و گران‏بهاتر است، کامل نمی‏شود و محقق نمی‏گردد جز با ولایت علی‏ علیه السلام .
امام جمعه گلوگاه با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام بدنیال انحراف واقعه غدیر هستندتاکید کرد : ولایت علی همان طریقه و روش صحیح زندگی است که اگر مردم آن روش را برگزینند،خداوند در روز رستاخیز، از آب گوارای حوض کوثر به دست علی علیه السلام‏ سیراب شان می‏گرداند.
استاد حوزه در ادامه این گفتگو ضمن تبین پیام غدیر یاد آور شد : پیام مهم غدیر اینکه اسلام نیاز به سرپرست دارد و آن هم امامت و ولایت است خط ولایت نبایدکم رنگ شود. photo_2016-09-21_00-56-24
او دربخش دیگر ازسخنان خود خواستار تقویت شور غدیر دربین آحاد مردم شد و در ادامه تاکید نمود: واقعه تاریخی غدیرخم باید مانند تاسوعا، عاشورا که توسط مردم پرعظمت و حماسی برگزار گردد.
وی به بازسازی واقعه غدیر درشهرستان گلوگاه اشاره کرد و گفت :هنر بازسازی وقایع از جمله موثرترین هنرها در انتقال مفاهیم است و حقایق تاریخی و ارزشمند را می توان به وسیله آن به زیبابی بیان کردو برای بیان حقایق و واقعیت های اسلام هم می توان از هنر بازسازی استفاده کرد تا ضمن انتقال آن، از تحریفات و شبهات نیز جلوگیری شود که بازسازی واقعه غدیرخم از همین نمونه بوده است .
استاد میر احمدی تاکید کرد: امروزجامعه ما نیاز به جا انداختن مبانی فکری غدیردارددشمنان ما شبهات زیادی در این زمینه ایجاد کردندبعضی از نویسندگان همانند دشمنان سلاح بدست به اندیشه های ناب غدیرحمله ور شدند و باید مراقب اینها بود کارهای بنیادی مبنایی و استدلالی ازسوی اندیشمندان سخنرانان فقه ها عالمان می تواند جلوی انحراف غدیر را بگیرد .photo_2016-09-21_00-57-22
امام جمعه شهرستان گلوگاه تصریح داد: الغدیریک نماد است یک تابلو است پشت این تابلو اسلام ناب قرارگرفته است امیرالمومنین حضرت علی (ع) یک اصل است غدیرفرع است چنانچه لایحه های پنهان غدیر برداشته شود تمام اندیشه ها ی عالم می توانند از آن تغذیه نمایند .
و کلام آخر این گفتگو:با توجه به نیاز جهان امروز به فرهنگ ناب ،همه اهتمام داشته باشیم ضمن بازشناسی فرهنگ اسلام ناب محمدی در سایه سارمکتی نبوی ،فرهنگ غدیررا در جامعه بدرستی به مردم معرفی نمائیم چون علی بن ابی طالب علیه السلام ابرمرد تاریخ بشر است که بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله بی بدیل، بی نظیر و بی همتاترین است. کلام او را از کلام همه بشر در طول تاریخ برتر یافته اند و به جز قرآن کریم هیچ صحیفه و رساله بشری قابل مقایسه با نهج البلاغه کلمات آن حضرت که در لابه لای بسیاری از متون دینی ما به ویژه در «نهج البلاغه» و «غررالحکم و دررالکلم» به دست ما رسیده، جلوه ای از دریای عظمت مولای متقیان علی علیه السلام است. این کلمات ارزشمند از افکار شخصیتی تراوش نموده که آفتاب وجودش هیچ گاه غروب ندارد و درخشش انوارش پیوسته در زندگی آحاد بشر در طول تاریخ پرتوافکن خواهد بود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *