رضايي: امروزه ضرورت چاپ نوشت‌افزار از چاپ کتاب مهم‌تر است

امروز با حضور سيد صادق رضايي مديرعامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، مرتضي حيدري مدير بازرگاني کانون، محمد اسحاقي معاون برنامه‌ريزي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و جمعي از اصحاب فرهنگ و ادب در سالن غدير کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان برگزار شد.
سيد صادق رضايي مديرعامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، بيان داشت: گردش مالي لوازم‌التحرير در کشور بسيار است به همين منظور معتقديم با توجه به داشتن ۱۲ ميليون دانش‌آموز و ۴ ميليون دانشجو بايد به حوزه نوشت‌افزار و لوازم‌التحرير توجه بسيار صورت گيرد.

وي اضافه کرد: جلد دفتر براي کودکان و نوجوانان حائز اهميت است در اين راستا بنده معتقدم فرهنگ شعاربردار نيست اما اي کاش کساني که به کار فرهنگي مي‌پردازند آنقدر نادان بودند که ما با شعار مي‌توانستيم جواب آنها را دهيم اما متأسفانه آنها وارد خلوت‌هاي خانه ما شدند و تنها ما شعار داديم و آنها شعارهاي خود را عملياتي کردند.

رضايي ادامه داد: ما به دنبال آن هستيم که از اين جريان فرهنگي حمايت کنيم و حتي حاضريم برند کانون را در اختيار سرمايه‌داران بگذاريم تا از انديشه‌ها، نمادها، طرح‌ها و نشانه‌هاي فرهنگ و ادب ايراني – اسلامي استفاده شود.

وي افزود: به جاي اينکه به طور مستقيم به سمت تصاوير برويم بايد به علاقه و ذائقه مخاطب نيز توجه کنيم چرا که بايد تصاوير و طرح‌هاي دفاتر طبق نياز مخاطب برنامه‌ريزي شود.

اين مقام مسئول گفت: بخشي از توسعه کشور براي گروه سني جوانان و نوجوانان است که بايد ما نسبت به آنها پاسخگو باشيم؛ معتقديم تمام کساني که در عرصه فرهنگي به توليد فرهنگ مي‌پردازند بايد دغدغه آنها فرهنگ باشد.

وي اضافه کرد: يکي از بخش‌هاي مهم کانون ناشر بودن آن است اما به دليل آنکه کتاب‌هاي کانون نه داراي شابک و نه ثبت کتابخانه ملي ايران اگر ميليون‌ها جلد کتاب هم منتشر شود، ديده نمي‌شود به همين منظور ما معتقديم ضرورت چاپ نوشت‌افزار را بايد مهمتر از چاپ کتاب بدانيم.

به گفته رضايي با يک برنامه ۵ ساله و يا حداکثر ۳ ساله مي‌توان برنامه‌هاي خوبي را در عرصه نوشت‌افزارهاي ايراني – اسلامي تدوين و برنامه‌ريزي کرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *