فرماندارمیاندرود ازبرگزاری جشنواره مرکبات درسطح ملی خبرداد/ تصویر

با حضور غلامی سرپرست فرمانداری میاندورود؛ خلیلی نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان ؛ یحیی پور نماینده اداره اقتصادی استانداری مازندران و تنی چند از تولیدکنندگان برتر مرکبات شهرستان جهت هم اندیشی چگونگی برگزاری جشنواره بزرگ مرکبات در سطح ملی در دفتر فرمانداری میاندورود برگزار شد.

به گزارش نیکا خبر :نماینده عالی دولت در شهرستان میاندورود در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار نیکا خبر شرکت کرد و با بیان اینکه میاندورود دارای بیشترین سطح زیر کشت مرکبات و سابقه کشت طولانی در این شهرستان داراست و با توجه به بیشترین عملکرد درواحد سطح، در راستای اهداف دولت تدبیر و امید و تاکیدات استاندارمحترم از برگزاری جشنواره بزرگ مرکبات در سطح ملی در این شهرستان خبر داد .
محمد رضا علامی به تشریح اهداف برگزاری این جشواره در سطح ملی اشاره کرد و گفت : برگزاری این جشنواره‌ها با برنامه‌ریزی بلند‌مدت، تبدیل به برند شوند تا درآمد زایی پایدار از طریق آن محقق شود.
وی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره، را معرفی محصولات باغی شهرستان ؛شناساندن آداب و رسوم، قابلیت‌ها، جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و طبیعت‌گردی و توانمندی‌های باغی اعلام کرد .
سر پرست فرمانداری شهرستان میاندرود درباره این جشنواره گفته بود: «در صورتی که این جشنواره به نحو مطلوب برگزار شود می‌توان آن را در تقویم سال میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ثبت کرد.
غلامی درباره برگزاری جشنواره‌های مربوط به محصولات کشاورزی تصریح داد: با توجه به اینکه مراحل کشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی براساس تقویم خاصی انجام می‌شود و هر یک موسم خاصی دارد، می‌توان از این فرصت‌ها به‌عنوان یک رویداد بهره جست. در مجموع از جشنواره‌های کشاورزی می‌توان به‌عنوان درخشان‌ترین و طلایی‌ترین فرصت برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی استفاده برد؛ چراکه با یک برنامه‌ریزی ساده، مشارکت گسترده جوامع محلی و صرف هزینه اندک قابل اجرا هستند و چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که این برنامه‌ها را باید خود مردم محلی با هدایت و حمایت بخش دولتی برگزار کنند.
به گفته او، در صورتی که مردم شهرستان در کنار شرکت های معتبر بتوانند بخشی از محصول و تولیدات خود را در خلال این جشنواره‌ها به فروش برسانند در رشد اقتصاد منطقه و جامعه محلی تاثیر بسزایی خواهند داشت.

وی در پاسخ به اینکه برای رساندن این جشنواره‌ به ملی و ملی به بین‌المللی به چه برنامه‌هایی نیاز داریم و چه چیزی این جشنواره‌ها را پایدار و تبدیل به برند خواهد کرد، نیز می‌گوید: «پایداری و دوام یک رویداد به‌ویژه رویدادهای بومی و محلی به میزان مشارکت جامعه محلی بستگی دارد و میزان مشارکت این جوامع به این بستگی دارد که چقدر توانسته‌ایم کاری کنیم که مردم این جشنواره‌ها را از خود بدانند و شرکت در آن یا کمک در برگزاری آن را بر خود فرض بدانند.»

غلامی در ادامه گفت : این جشنواره با هدف برند سازی و توسعه صادرات و طبق فرمایشات رهبری در حمایت از تولید ملی اولین
جشنواره ملی مرکبات با شعار تولید کیفیت و صادرات در نیمه دوم آبان در شهرستان میاندورود برگزار می شود

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *