قاچاق خاک در سایه خلاء قانونی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس خلاء قانونی را دلیل افزایش قاچاق خاک دانست وگفت: لایحه حفاظت از خاک، قانون خوبی برای مقابله با آلودگی، تخریب و قاچاق خاک خواهد بود.
علی‌محمد شاعری در توضیح جزئیات لایحه حفاظت از خاک، گفت: در لایحه حفاظت از خاک به موضوعاتی چون جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل منابع آلاینده خاک، حفاظت از حاصلخیزی خاک و همچنین جلوگیری از قاچاق خاک پرداخته شده، در واقع مفادی برای مقابله با جرایم متخلفان در این لایحه وضع شده است.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه حفاظت از خاک تنها قانون جامع درمورد خاک خواهد بود، تصریح کرد: قاچاق خاک در سطح وسیع به دلیل خلاء قانونی افزایش یافته است کما اینکه اراده لازم برای مقابله قاچاق خاک وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق خاک در حال انجام است، افزود: بخشی از قاچاق خاک به دلیل وجود افراد سود جویی است که از خلاء قانونی سوءاستفاده می‌کنند، بنابراین توجه مسئولان اجرایی و نظارتی به این موضوع از اهمیت بسیار برخوردار است.

شاعری با یادآوری اینکه متاسفانه به لحاظ فرهنگی خاک برای عده‌ای منابع لایزال و تمام نشدنی تلقی شده است، گفت: از همین رو همان بلایی که بر سر هوا و آب آورده شده دامن خاک را هم گرفته است در صورتی که خاک جزو منابع حیاتی است و اگر مورد بهره‌برداری بی رویه قرار گیرد نه تنها غیرقابل جبران خواهد بود بلکه همه آسیب می‌بینند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که اقدام به قاچاق خاک می‌کنند باید بدانند یک روز نفرین خاک گریبانشان را خواهد گرفت، هرچند لایحه حفاظت از خاک، قانون خوبی برای مقابله با آلودگی، تخریب منابع حیاتی و به خصوص قاچاق خاک خواهد بود.

دیدگاه های این مطلب

6 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باید به حال این سرزمین و مردم بی پناهش گریست آیا قاچاق خاک روی دیگر وطن فروشی نیست ؟
    فروش خاک فروش استقلال این سرزمینست تهی کردن این سرزمین از غنای طبیعیست فقیر کردن طبیعتست .
    مسئولین کی بیدار میشن ؟

  2. در پناه مجوز قاچاق وتجارت خاک میکنند،فقط پول چاره سازه پول

  3. برخی ادارات درقبال دریافت پول مجوز میدن میخواهی نام ببرم کجا؟

  4. بنده اخيرا براي احداث گلخانه روي خاك زمين اجداديم به جهاد كشاورزي مراجعه كردم گفتن بايد مجوز داشته باشي !
    اين قانونها مسلما مردم رو بجاي كار به سمت سوداي فروش خاك هل ميده .
    آقاي شاعري شما نماينده مردم و مهره مرتبط در اين موضوع هستيد بايد بكمك دوستان خود در مجلس شوراي اسلامي زمينه سازي كنيد تا قوانين مزاحم اينچنيني در استفاده اصولي مردم از اراضي قابل كشت اصلاح شده و مردم براي معيشت يا سوداگري به فكر فروش خاك نباشن

  5. خلاء قانون در مجلس توسط نمايندگان بايد تصحيح بشه نه در اراضي توسط مردم
    درستش كنيد

  6. شرايط اراضي نكا و بعد بهشهر در مقايسه با ساير مناطق استان در بدترين وضع ممكن قرار داره . آقاي شاعري شما فقط ۵ سال وقت داري پس تا دير نشده در قوه مقننه كاري بكن تا ما مردم از حرفهاي شما سلب اعتماد نكنيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *