قرار داد هزار هکتاری کلزا در اراضی نکا

مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: تاکنون برای 1041 هکتار اراضی زراعی این شهرستان قرارداد کشت کلزا با کشاورزان منعقد شد.

به گزارش نیکاخبر؛سعید صمدی زرینی گفت: تاکنون برای 1041 هکتار اراضی زراعی این شهرستان قرارداد کشت کلزا با کشاورزان منعقد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با بیان اینکه زراعت کلزا به عنوان یکی از کشت های پاییزه در تناوب زراعی و کاهش بیماری‌های آفات موثر است، تصریح کرد: توسعه کشت کلزا سبب خودکفایی کشور به دانه‌های روغنی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می شود.

این مسئول اضافه کرد: به‌منظور توسعه کشت کلزا در این شهرستان، کلاس های آموزشی ترویجی با محوریت کلزا توسط کارشناسان پهنه و مراکز جهاد کشاورزی برگزار و دوره‌هاي آموزشي به منظور بهبود ارتقاء علمي و عملي و به روز كردن اطلاعات بهره‌برداران و بازديد از مزارع كلزا در زمان كاشت، داشت و برداشت از سوي كارشناسان جهاد كشاورزي و مركز جهاد كشاورزي این شهرستان به صورت مستمر انجام مي‌شود.

وی گفت: تاکنون برای 1041 هکتار اراضی این شهرستان قرارداد کشت کلزا با کشاورزان منعقد شد که 260 هکتار مربوط به کشت در اراضی شالیزاری و 781 هکتار اراضی خشکه کاری است. 

شاین ذکر است:کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دانه آن حاوی مقادیر بالای روغن و کنجاله آن حاوی 36 تا 40 درصد پروتئین می باشد. روغن کلزا به دلیل ترکیب مناسب اسید های چرب غیر اشباع و کمترین میزان اسیدهای چرب اشباع با کیفیت ترین روغن گیاهی است. کنجاله کلزا نیز به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می گیرد.  کلزا دارای دو تیپ رشد بهاره و زمستانه می باشدکه در اقلیم های مختلف کشت می شود. این محصول را می توان به خوبی در تناوب با گندم قرار داد. و برای بهبود عملکرد گندم به ازای هر چهار سال یک سال باید کلزا کشت شود

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *