1000دانش آموز نکایی؛ پای درس ماه رمضان نشستند

وقتی دانش آموزان پای درس ماه رمضان نشستند
مدرسه 12 بهمن دنگسرک نکا با برپایی ضیافتی با شکوه در ماه مبارک رمضان بیش از 250 دانش آموز و اولیای آنان را با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده و زنده نگاه داشتن سنت های دینی پای درس اسلام نشاند
.دبستان 12 بهمن دنگسرک نکا در بیست و هفتیمن روز از ماه مبارک رمضان با برپابی سفره های افطاری 250 تن از دانش آموزان و والدینشان را دور هم جمع کرد تا صله رحم، مودت و دوستی و اطعام را در کنار همسالان خود تجربه کنند.
برپایی سفرها و چیدن وسایل پذیرایی درنمازخانه ؛ راهروهای مدرسه به همت دانش آموزان و والدین آنها انجام شد و وقتی صدای ربنای قبل از اذان در فضا پیچید، دانش آموزان با تصویر وصف ناشدنی قادر به پنهان کردن هیجان خود نبودند.
مدیر اداره اموزش و پرورش شهرستان نکا چنین ضیافت هایی را با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده و آشنایی جوانان و نوجوانان با سنت های دین مبین اسلام حائز اهمیت دانست و گفت: سنت حسنه افطاری با سادگی هر چه تمام‌تر و عملی کردن آموزه های دینی باید ترویج داده شود.
محمدرضا بخشی پور با بیان اینکه امسال بیش از 50 مدرسه در برپای ضیافت افطاری ساده مشارکت نمدند خار نشان کرد :
بیش از 1000نفز از دانش اموزان در مدارس این شهرستان سر سفره درس رمضان نشستند
او گفت : مهمانان خداجو در این نماز جماعت محافل قران ادعیه مناجات خوانی و ائین قران بسر نیز شرکت نمودند
بخشی پور خاطر نشان کرد : اگر این سنت ها، آداب و آنچه که به عنوان علوم دینی مطرح است از کودکی و به صورت عملی آموزش داده شود در تربیت نسل مومن و انقلابی اثرگذار خواهد بود، افزود: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای این سرزمین هستند و نشاط و شادابی آنان با برنامه های دینی و اعتقادی ما منافات ندارد.
خانم کهن روز مدیر مدرسه 12 بهمن روستای دنگسرک نکا نیز با بیان اینکه این ضیافت افطاری با همکاری و مشارکت دانش آموزان و اولیا برگزار شده است گفت: برپایی ضیافت افطاری با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده، دورهمی ها و تقویت روحیه همکاری در این دبستان برپاشده است
وی دین اسلام را دین سلامتی و نشاط انگیز توصیف کرد و گفت: ضیافت افطاری به عنوان یکی از سنت های حسنه با هدف تجدید دیدارها و صله ارحام در ترویج همدلی از سوی اولیا و به ویژه دانش آموزان موثر است.
وی با اشاره به استقبال بی نظیر دانش آموزان در برگزاری این برنامه افزود: در این ضیافت که با همکاری انجمن اولیا _ مربیان و پشتیبانی مدرسه همراه بود250 دانش آموز به اتفاق اولیا خیرین همکاران بازنشته فرهنگی شورای اسلامی و دهیاری به صرف افطاری ساده پذیرایی شدند.
اولیای چند دانش آموز هم که با هم در کنار سفره نشسته اند با ابراز رضایت و خرسندی از برگزاری چنین برنامه هایی که همراه با کار مشارکتی اولیای مدرسه و دانش آموزان انجام می شود را در نزدیک کردن روابط بین نسل ها ضروری دانستند و بیان کردند: همه خانواده ها نگران آینده فرزندانشان هستند و میخواهند دانش آموزان در محیطی مملو از آرامش و به دور از هجمه های پوچ دشمن با تربیتی درست، اصولی و اسلامی رشد پیدا کنند.
در پایان این مراسم از جند همکار بازنشسته فرهنگی نیز تچلیل شده است
گفتنی است، اینگونه مراسم ها اگر چه در حد و توان مدارس، مراکز، سازمان ها و ارگان های خاص در طول ماه مبارک رمضان برگزار و گاهی خبرهای آن رسانه ای و گاهی در بی خبری برگزار شدند اما با توجه به تلاش های دشمن برای کم رنگ کردن چهره باور و اعتقادی مردم، کافی نیست و جا دارد که بیشتر برگزار و دیده شوند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *