کاروان ترویج الگوی ملی کشت محصولات زراعی در نکا

عباسی مدیر مرکز جهاد کشاورزی پی رجه در زرندین سفلی درحاشیه کاروان ترویجی الگوی کشت در کوهسار کنده گفت چهارمین کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی همزمان با ۱۵ استان کشور به مدت دو روز در استان در حال برگزاری هست.

به گزارش نیکا خبر ؛ عباسی افزود: کاروان ترویجی بهترین فرصت برای نشان دادن توانمندی‌های کشاورزی استان است که برای این موضوع باید از ظرفیت شوراها، دهیاری‌ها و کشاورزان پیشرو استفاده شود.

وی هدف از برگزاری این کاروان را تشویق و ترغیب کشاورزان به مشارکت و همراهی در اجرای الگوی کشت محصولات زراعی، مسئله یابی و پاسخ به پرسش فنی کشاورزان و ارائه راهکار‌های و معرفی دانش و فناوری جدید عنوان کرد.

وی افزود: چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی با اولویت محصولات زراعی بهاره با حضور مراکز جهاد کشاورزی ۱۵ استان در روز‌های ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت درحال برگزاری است.

وی گفت : با برنامه ریزی انجام شده بهره بردار نکایی در چهارمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی، آموزش‌های ترویجی را فرا می‌گیرند.

عباسی افزود: این کاروان با رویکرد افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقای بهره وری آب، جایگزینی کشت محصولات استراتژیک نوین، بیمه، مدیریت ریسک و تاب آوری، جهش تولید در دیمزار‌ها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر کارشناس پهنه در طی این دو روز کشاورزان را با استفاده از ۶ سازه ترویجی روز مزرعه، روز انتقال یافته ها، بازدید گروهی، کارگاه اموزشی، واحد نمایشی و آموزش انفرادی تحت پوشش ترویجی قرار می‌دهند تصریح کرد: محققان معین مرکز تحقیقات کشاورزی، کارشناسان فنی موضوعی در بخش اجرا، کلینیک ها، شرکت‌های فنی و مشاور های، دانش بنیان، مددکاران ترویجی، اعضای صندوق اعتباری و صندوق بیمه در برگزاری این طرح ملی مشارکت دارند.

افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقای بهره‌وری آب، جایگزینی کشت محصولات استراتژیک و نوین، بیمه، مدیریت ریسک و تاب‌آوری، جهش تولید در دیمزارها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه از رویکردهای چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت محصولات زراعی ویژه کشت بهاره به شمار می‌روند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *