ابوالشهید قربانی به فرزند شهیدش پیوست

کربلایی قربان قربانی پدر شهید والا مقام محسن قربانی از دیار ایثار و شهادت روستای ولایت مدار پاسند از بخش هزارجریب نکا متولد سال ۱۳۱۸ پس طی یک دور بیماری عصر امروز به فرزند شهیدش پیوست


شهید محسن قربانی پاسندی (۱۳۴۸ نکا _ ۱۳۶۷ جزیره مجنون) متولد روستای زیبای لایی پاسند شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. محسن قربانی پاسندی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش زهرا رمضانی و پدرش قربان نام داشت.

زندگینامه شهید

محسن قربانی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع ابتدایی با موفقیت پایان رسانید.شهید بزرگوار مجرد و فرزند سوم خانواده بود.

محسن قربانی سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در لشکر ۲۵ کربلا به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۷/۰۴/۰۴ هجری شمسی در منطقه جزیره مجنون شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید قربانی پس از سال ها مفقودالاثر بودن در سال/۱۳۷۴ تشییع و در زادگاهش لایی پاسند دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

وصیت نامه شهید والامقام

به نام کسی که هستی وجودم برای اوست و زنده ماندنم به دست اوست و همیشه با ضعیفان و مظلومان است .با سلام و درودفراوان بر منجی عالم بشریت مهدی موعود و نائب بر حقش امام خمینی و با سلام و درود فراوان به رزمندگان اسلام و درود و سلام فراوان به روان پاک شهیدان از صدر اسلام تا کنون. من با تو جه به سخنان رهبر عزیز که فرمودند که هر کسی توانایی رفتن به جبهه و جنگ را دارد به او واجب است به جبهه برود من هم آن توانایی را در خود احساس کرده و برای دفاع از اسلام و ناموس و مملکت به جبهه رفتم .چند وصیت برای پدر و مادر مهربانم شما ای پدر گرامی و زحمتکش از شما بسیار بسیار ممنون هستم که مرا به اینجا رساندید با سفارشات و تذکرات به موقع خود باعث رشد و شکوفائیم شدی .باید مرا ببخشید که نتوانستم برای شما فرزند خوبی باشم و در زمان پیری عصای دست شما باشم. و شما ای مادر مهربان و عزیز تر از جانم از شمامیخواهم شیرت را حلالم کنید و مرا ببخشید و نتوانستم زحمات شب و روز شما را که برایم در زمان کودکی کشیدی جبران کنم. و از شما می‌خواهم که برایم زیاد گریه نکنید و به دشمن کوچکترین فرصت را ندهید و شما خواهران عزیزم از شما می خواهم که سلاح مرا به زمین نگذارید و به دشمن کوچکترین فرصت را ندهید و شما خواهران عزیزم از شما می خواهم که با حجاب کامل خود باعث شرمندگی و ذلت دشمن شوید و در عزایم زیاد گریه نکنید درخاتمه دعا به جان امام

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *