نکایی ها پارسال 5میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی در شهرستان نکا اعلام کرد کرد :مردم دیار نیکان پارسال 5میلیارد تومان زکات پرداخت کردند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ رمضان حسینی در تشریح عملکرد حوزه «زکات» این شهرستان در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به برگزاری جلسات علمی، ترویجی و تکریمی زکات در سطح شهرستان و برنامه ریزی های صورت گرفته در موضوع جریان سازی این اهم، در مجموع مبلغ ۵۱،۵۸۸،۷۲۹،۰۰۰ ریال زکات جمع آوری شد که به نسبت سال قبل رشد درآمدی را نشان می دهد.

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا خاطرنشان کرد: از این میزان مبلغ ۶۴۷،۱۶۹،۹۲۹ ریال زکات واجب بوده که تحت عنوان زکات گندم و جو و همچنین گاو و گوسفند جمع آوری شده و مبلغ ۳،۴۵۴،۱۱۰،۰۰۰ ریال بنابر اصل لِكُلِّ شَيْءٍ زَكَاةٌ تحت عنوان زکات مستحبه سایر اقلام کشاورزی و غیره از مودیان محترم زکات دریافت شده است.
وی در ادامه افزود: درآمد حاصله فطریه و کفارات شهرستان نیز در مجموع ۴۵،۳۶۰،۳۴۰،۰۰۰ ریال می باشد که تحت عنوان زکات فطریه عام و سادات، کفاره عمدو غیرعمد و همچنین رد مظالم از همشهری های عزیز نکایی جمع آوری شده است.

حسینی با اشاره به اینکه رفع فقر جامعه از آثار با اهمیت زکات است تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ زکات جمع‌آوری شده صرف امور معیشتی نیازمندان از جمله تامین جهیزیه، مسائل بهداشتی و درمانی، کمک هزینه تحصیلی و ساخت مسکن شد و مابقی در امور عمرانی مناطق محروم هزینه شد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *