حیات انقلاب اسلامی مستلزم حفظ فرهنگ دفاع مقدس است

فرماندار شهرستان نکا در نشست شورای اداری شهرستان خاطر نشان کرد :حیات انقلاب اسلامی مستلزم حفظ فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن گنجینه‌های ارزشمند آن دوران است

به گزارش نیکا خبر ؛مرتضی رمضانی در جلسه شورای اداری که با حضور مدیران دستگاه‌ها در واحد تولیدی حلاوت فاز ۲ شهرک صنعتی شهید نظری برگزار شد.ضمن گرامیداشت هفته وحدت، میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) و هفته دفاع مقدس و با اشاره به حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی مملو از افتخاراتی است که دوران دفاع مقدس یکی از آن‌ها است و امروز بر همه ما واجب است تا این ایام را گرامی بداریم.

رمضانی با اشاره به هفته وحدت و لزوم حفظ یکپارچگی امت مسلمان، بیان کرد: کلید حل مشکلات مسلمانان در جهان وحدت است و یقیناً عاملی که موجب خواهد شد تا مسلمانان بر دشمنان خود که رژیم صهیونیستی یکی از آن‌ها است غلبه کنند، وحدت است.

 فرماندار نکا ضمن تقدیر از زحمات و تلاش هیئات مذهبی و مواکب، به‌ویژه موکب انصارالحسین شهرستان نکا در اربعین حسینی در کربلای معلی و در دهه پایانی ماه صفر در مشهد مقدس، عملکرد مواکب و هیئات مذهبی شهرستان را چشمگیر توصیف و بر لزوم تداوم چنین برنامه‌هایی تاکید کرد.

 رئیس شورای اداری ضمن تقدیر از زحمات مدیران دستگاه‌ها در افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی در هفته دولت، اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری ۱۵ دستگاه افتتاح و کلنگ‌زنی طرح عمرانی داشتند و مجموعاً ۵۲ طرح در شهرستان به کلنگ‌زنی و افتتاح رسید.

 فرماندار نکا با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهور به عراق ضمن پردستاورد برشمردن این سفر گفت: سفر ریاست محترم جمهور به عراق علاوه بر اینکه موجب افزایش وحدت و تعامل میان دو کشور شد، به حل مشکلات منطقه و پیشبرد اهداف دو کشور نیز کمک خواهد کرد.

رمضانی همچنین با اشاره به سفرهای روستایی صورت گرفته، با بیان اینکه سفرهای روستایی به‌ویژه به روستاهای کم‌برخوردار برکات زیادی دارد، افزود: عقب‌ماندگی‌های بسیاری در روستاها وجود دارد که باید با پیگیری و تلاش جهادی مدیران برطرف گردد، بخش زیادی از مردم روستا از اقشار کم‌برخوردار هستند و این پذیرفته نیست مسئولین در قبال مردمی که به واسطه جانفشانی آنان این انقلاب پابرجا است، تساهل کنند.

 فرماندار نکا با اشاره به لزوم پیگیری مداوم برای انجام کارها گفت: پیگیری مدیران موجب حل بسیاری از مشکلات خواهد شد و پیگیری مستمر راهگشای مشکلات است.

 نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با بیان این‌که آن‌چه که شهید رئیسی و شهید رجایی را ماندگار کرد  خدمات این شهدا بود، افزود: خدمت به مردم بدون حضور در میان آنان میسر نخواهد ش.د حضور در میان مردم موجب خواهد شد تا مدیران از مشکلات و دغدغه‌های مردم مطلع گردند.

 فرماندار نکا در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در سال جاری بیان کرد: سرشماری عمومی در سال جاری که از آبان ماه اجرا خواهد شد، یکی از طرح‌های مهم است که باید با کمک و همکاری دستگاه‌های مرتبط به نحو احسن اجرا گردد.

رمضانی سرعت‌بخشی به اتمام طرح‌های عمرانی در حال ساخت را نیاز ویژه شهرستان دانست و تاکید کرد: مدیران به جذب اعتبارات استانی تخصیص داده شده در کمیته برنامه‌ریزی توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که بسیاری از مشکلات شهرستان با دریافت این اعتبارات قابل حل است.

 این مقام مسئول با اشاره به ممنوعیت حضور اتباع خارجی تاکید کرد: مدیران در شناسایی و رصد اتباع خارجی با دستگاه‌های مسئول همکاری کنند.

 فرماندار نکا همچنین با اشاره به ضرورت حضور مدیران در نشست‌ها و کارگروه‌ها تصریح کرد: هماهنگی دستگاه‌ها در خصوص اعطای تسهیلات تکلیفی و سایر انواع تسهیلات افزایش یابد و از طرفی بانک‌ها نیز در اعطای تسهیلات با مردم همکاری کنند.

رمضانی در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های این هفته و حضور حداکثری مدیران در این برنامه‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز زنده نگه داشتن دفاع مقدس و خاطرات آن تکلیفی است که باید همه ما آن را به بهترین شکل انجام دهیم چرا که امروز حیات انقلاب اسلامی مستلزم حفظ فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن گنجینه‌های ارزشمند آن دوران است

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *