درکارگاه خانواده و جوانی جمعیت مطرح شد/تربیت فرزندان صالح از مهم‌ترین شاخصه‌های سبک زندگی حسینی


کارگاه تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با سخنرانی کارشناس و سفیر جمعیت شهرستان نکا، سیده زینب ساداتی به همت قرارگاه فرهنگی و کارگروه جمعیت مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) برگزار شد.
در این کارگاه که همزمان با ایام عزاداری شهادت اباعبدالله(علیه السلام) و ماه صفر برگزار شده بود ، استاد ساداتی با اشاره به حضور اباعبدالله به همراه خانواده و کودکان خردسال در واقعه کربلا و یاداوری مصائب و حوادث روز عاشورا خاطر نشان کرد : :قیام عاشورا قیامی خانواده محور است و امام حسین (علیه‌السلام) برای تبلیغ و هدایت بشر در جامعه اسلامی خانواده را با خود همراه کردند و از آنجایی که اهل بیت (علیه السلام) در زمینه امور مرتبط به خانواده و به ویژه تربیت فرزند برای بشر الگو هستند، توجه به واقعه عاشورا نشان می‌دهد که فرزند آوری و تربیت فرزندان صالح یکی از مهم‌ترین پیام‌های نهضت حسینی است.
وی افزود: عاشورا الگویی جامع برای تربیت علی اکبرها و قاسم‌‌هاست و ما برای برافراشته نگه داشتن پرچم عاشورا باید به دنبال فرزندآوری و تربیت فرزند صالح باشیم.
ساداتی تاکید کرد: امروزه لازمه عمل به تکلیف و الگوسازی اهل بیت (علیه السلام) در مسیرزندگی ، اعتماد و باور به خالقیت و رزاقیت خداوند است که باید در ما افزایش یابد تا هیچ نگرانی و ترسی برای فرزندآوری نداشته باشیم
وی در پایان با تشریح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: با تبیین درست قوانین ،باید روحیه مطالبه گری را دربین مردم تقویت کرد تا به حق قانونی خودبرسند و از مزایای این قوانین استفاده کنند.
در بخش دیگر این کارگاه نمایشگاهی از مجموعه کتب مرتبط با خانواده و مسائل تربیتی برپاشد و افراد شرکت کننده از آن بهره مند شدند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *