حسین زمان(عج)شیعه ای پایبندبه ارزشها میخواهد/به قلم مریم طباطبایی

چهل پنجاه ساله هایی که فیلشان یاد هندوستان کرده و به هندوستان میروند
همیشه به جوانان خرده میگرفتیم که نیاز به دیده شدن در آنها بالاست و جوانان بی هنر، با ظاهر و پوشش های غیر متعارف میخواهند توجه منفی و مثبت دیگران را جلب کنند.
اما با همه این انتقادات، به پاس اهمیت به هویت یابی نوجوان و جوان، جایی برای رفتارها و‌ پوششهای نابالغانه آنها بازکرده بودیم و‌انتظارمان این بود که بعد از دوران اولیه جوانی که همان اواخر نوجوانی است، ظاهر و‌ پوشش و‌ آداب رفتاری خود را با هنجار جامعه تطبیق دهند که خوشبختانه این اتفاق می افتاد و‌ جوان بیش از ۲۵ سال، دیگر از خودش شرم داشت که ناهنجار بپوشد و نابالغانه رفتار کند.
اما این روزها، اتفاقی عجیب در بین بعضی زنان دهه ۵۰ و ۶۰ این مرز و بوم در حال اتفاق است و‌ آن فیلشان است که یاد هندوستان کرده😀
روی سخن با خانم های موجه و موقر حدود ۳۵ سال به بالا ست که انتظار میرود روز به روز، اعتقاد و‌ ایمانشان راسخ تر شود و‌ به درجه ای از ثبات شخصیت و ثبات در چارچوب های فکری رسیده باشند که بتوانند به عنوان مادری آگاه به اصول انسانی و اسلامی ، تربیت کننده فرزند نوجوان و جوانشان باشند اما میبینیم که گرایشات دوران کودکی و نوجوانی بعضی از آنها، بعد از گذشت سالها زندگی عفیفانه و‌کریمانه، سرباز کرده است و‌ پوشش آنها زیبنده بانویی که اوج جوانی خود را عفیفانه زیسته است، نیست و‌ این درد جامعه امروز ماست.
پوشش و‌ رفتار بانویی که خودش قربانی تربیت غیر دینی خانواده است و‌ از بلوغ تا پیری بی حجاب بوده و‌ هست، آنقدر ها وقیح و زشت نیست که خانمی بعد از سالها زندگی عفیفانه، دل به دل هوس های نوجوانی خود میدهد و‌ در دهه چهارم و‌ پنجم زندگی خود، بی توجه به آستین کوتاه مانتو و بی توجه به منظره لایه های شکم‌چاقش در مانتو جلو باز در خیابان راه میرود😔🥴
پوشش و‌ رفتار بانویی که در خانواده غیر دینی و‌ از ابتدا بی حجاب بوده، فقط برای افراد مذهبی، ناپسند است اما بدون شک، بانویی که پس از سالها حفظ حجاب، به یکباره تغییر موضع و‌ پوشش میدهد هم برای افراد مذهبی و‌هم برای غیر مذهبی ترین آشنایان خودش، ناپسند و‌ نشانه تزلزل شخصیت است.
حتی اگر بی حجابها، روزی عریان شوند، آدمها و زنانی که اصول و‌ چارچوب دارند، کوچکترین تزلزلی به اعتقاد و‌ مرام خودشان راه نمیدهند.
حسین زمان(عج) چنین شیعه ای میخواهد وگرنه آدمهای باری به هر جهت، در سراسر دنیا و در همه مذاهب بسیارند. سیده مریم طباطبایی ندوشن

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *