افتتاح کتابخانه روستایی «مرحوم مجید عرب نوذری» در دنگسرک نکا

مهدیان پور از جانمایی هزار و 700جلد کتاب در خبر داد و گفت: این کتابخانه روستایی به دلیل فاصله هشت کیلومتری با کتابخانه های عمومی نکا تنها مرکز فرهنگی منطقه محسوب می شود.

سکینه خاتون مهدیان پور- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در آئین افتتاح کتابخانه روستایی «مرحوم مجید عرب نوذری» در دنگسرک ضمن گرامیداشت دهه فجر از فعالیت ۱۲۰کتابخانه عمومی در استان مازندران خبر داد و بیان کرد: ۲۷کتابخانه از این تعداد در روستاها فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه ۲۰پروژه کتابخانه روستایی در دست اجرا داریم، گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمامی که از سال‌های ۱۳۹۰ و ۹۱ کلنگ‌زنی شده و با وجود گذشت یک دهه از آغاز هنوز تکمیل نشده و نارضایتی مردمی را در پی داشت یکی از برنامه‌هایی است که در این نهاد در حال پیگیری است.

مهدیان پور با بیان اینکه کار احداث کتابخانه مرحوم عرب نوذری در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر با زیربنای ۱۲۰ متر مربع از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود، یادآورشد: این پروژه ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت که عزم همگانی برای افتتاح این کتابخانه در دهه فجر امسال از آذرماه سالجاری کلید زده شد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و۷۰۰ تومان از طرف دهیاری، اهالی روستا، خیرین دغدغه مند فرهنگی، اعضای شورا و خیر نیک اندیش عرب نوذی برای تکمیل این پروژه اهدا شد، افزود: همچنین یک میلیارد و۱۰۰میلیون تومان از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای تکمیل این پروژه کتابخانه ای روستایی تزریق شد.

مهدیان پور گفت: باتوجه به اینکه کتابخانه‌ها پایگاه فرهنگی و اجتماعی هستند و نیاز به تقویت کتابخانه‌ها در روستاها داریم از این رو هزار و ۷۰۰جلد کتاب در این کتابخانه روستایی خیر ساز جانمایی شده است.

وی از ادامه روند جانمایی کتاب ها و منابع اطلاعاتی در کتابخانه مرحوم عرب نوذری خبر داد ویاد آورشد: این کتابخانه هشت کیلومتر با کتابخانه های عمومی نکا فاصله دارد امید می رود با انجام فعالیت های فرهنگی هنری در این کتابخانه شاهد رشد و توسعه علمی فرهنگی مردمان این روستا و روستاهای همجوار باشیم.
مهدیان با اشاره به حمایت مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران از این پروژه بیان کرد: ۴۰درصد مردم مازندران در روستاها سکونت دارند تلاش داریم با همراهی خیرین و مسئولین شاهد افزایش فضاهای کتابخانه ای در روستاهای استان باشیم

شایان ذکر است :پدر مرحوم عرب علاوه براهدای سیصدمتر زمین برای احداث کتابخانه نیز سیصد میلیون تومان به نیت مرحوم مجید عرب هزینه نموده است .

او از مشارکت اهالی همکاری دهیاری شورای اسلامی بویژه پیگیریهای آقای جانبرار ولی زاده در اینبار قدردانی نموده است .

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *