سالگرد مرحوم صادقی شهمیرزادی ،خیر نیکوکار نکایی برگزار شد

شب گذشته ویژه برنامه بزرگداشت مرحوم صادقی شمیرزادی در حسینیه شهمیرزادیهای نکا برگزار شد .

به گزارش نیکا خبر، این مراسم با حضور مهمانان ویژه از خانواده ایتام و محسنین و مردم ولایتمدار دیار نیکان در حسینیه شهمیرزادیهای این شهرستان با شکوه خاص همراه قرائت قرآن نوحه و مدیحه سرایی سخنرانی برگزار شد

در این مراسم که تحت عنوان دومین سالگرد مرحوم حاج قاسمعلی صادقی شهمیرزادی از سوی خانواده آن مرحوم برگزار شده بود از مهمانان به صورت ویژه پذیرایی به عمل آمده است.

حجت الاسلام محمدی در این مراسم ضمن تکریم جایگاه خیرین والا مقام در بخشی از سخنان خود به نیکی و احسان به پدر مادر اشاره کرد که خداوند منان در قرآن بدان تاکید فراوان دارد

او گفت:خداوند در کتاب خود اشاره دارد که «وَ قَضى‏ رَبُّکَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِیاهُ وَ بِالْوالِدَینِ إِحْساناً إِمَّا یبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ کِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُفٍّ وَ لا تَنْهَرْهُما وَ قُلْ لَهُما قَوْلًا کَرِیماً» پروردگارت مقرّر داشت که جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکى کنید. اگر یکى از آن دو یا هر دو نزد تو به پیرى رسیدند، به آنان «اف» مگو و آنان را از خود مران و با آنان سنجیده و بزرگوارانه سخن بگو.شکر پدر و مادر به این معنا است که به آنها احسان کنید: در این آیات می‌فرماید: «أَنِ اشكُر لي وَ لِوالِدَيكَ» و در آیات دیگر می‌فرماید: «وَ بِالوالِدَينِ إِحسانًا». پس سپاس از خداوند، بندگی خدا است. سپاسگزاری نسبت به خدمات و جایگاه پدر و مادر نیز احسان به آنها است.

محمدی گفت :هر کس با اهل بیت معامله کند عاقبت بخیر و سعادتمند خواهد شد .

وی از خیرین به عنوان کسانی نام برد که همواره در زندگی خودشون با خداوند تبارک و تعالی معامله می‌نمایند.

شایان ذکر است :در حاشیه این مراسم نیز از خیر نیک اندیش حاج کریم صادقی شهمیرزادی به پاس همکاری مضاعف با نهاد کمیته امداد امام خمینی شهرستان نکا با تقدیم هدیه قدردانی شده است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *