پای درس سردار فردوس فرمانده باصفای جبهه و جنگ تحمیلی


عصر امروز مسئولین هیاتهای ورزشی بسیج سپاه کربلا ضمن دیدار با سردار فردوس فرمانده باصفای جبهه و جنگ تحمیلی پای درس کلاس ایثار او نشستند

در این دیدار که با همراهی برادر لاریمی از هیات موتور سواری ؛برادر ابوالحسنی از هیات ورزش های همگانی و
برادر قلندری از هیات پزشکی ورزشی بسیج سپاه کربلا مازندران به اتفاق سرهنگ بهمنیار برگزار شده بود از مقام عالی سردار حاج علی فردوس از فرماندهان دفاع مقدس و جانباز آزاده دلاور شهرستان بابل قدردانی بعمل آمده است .

حضور در کنار کسی که شهید زنده و نماد صبر و ایثار و از خودگذشتکی است خالی از لطف نبوده و نقل خاطرات ازگنجینه دفاع مقدس آنهم از لسان سردار فردوس شنیدنی بود

این یادگار دفاع مقدس به بیان خاطراتی از خوابی که سردار طوسی شب قبل از اسارت ایشان دیده بودند پرداخت .

هر چند نشستن در جوار اسطوره صبر و مقاومت زمانش کوتاه بود اما خاطره جالبی که از کلاس ایثار از لسان سردار فردوس اینگونه نقل کرده است :این خواب بدین صورت بودسردار طوسی خواب دیدندکه سیبی را برای ۴ نفر از رزمندگان آورده بودند که دو تا از رزمندگان آن سیب را میل نمودند و دو نفر دیگر از رزمندگان قسمت دیگر از سیب را….

فردای آن روز با اصرار من به شهید طوسی همراه رزمندگان اطلاعات عملیات لشکر ۲۵ کربلا جهت شناسایی منطقه عازم شدیم و مسئولیت ما پیدا کردن راه آسفالته ای بود که بر اساس حمله نیروهای بعثی عراق جاده در زیر آوار خاک نهان شده بود درحین ماموریت بودیم که درکمین نیروهای ملکشاهی افتادیم و خواب سردار شهید طوسی تعبیر شد که دوتا از رزمندگان در همانجا شهید شدن و دونفر از ما زخمی شدیم و به خاک عراق منتقل و تحویل نیروهای بعثی عراق شدیم و ۶ سال دوران اسارت را گذراندیم .

ابوالحسنی ضمن روایت این دیدار ونقل خاطره از سردار فردوس خاطر نشان کرد : منابع غنی از دوران دفاع مقدس داریم یکی از حوزه‌ها که باید دین‌مان را به شهدا ادا کنیم، بیان خاطرات دفاع مقدس باید در محافل مختلف نهادینه شود تا بتوان آن حال و هوا را به نسل‌های بعد انتقال داد.
وی ضمن تأکید بر لزوم برگزاری این گونه نشست ها و دیدارها ی مختلف در حوزه دفاع مقدس، گفت: تکریم ایثارگران ،خانواده شهدا و فرهنگ‌سازی در موضوع ایثار جهاد و مقاومت نباید از دستورکارخارج شود .

رئیس هیات ورزش های همگانی بسیج سپای کربلا از سرهنگ نجفی فرماندهی سپاه ناحیه نکا به پاس همراهی و فراهم نمودن خودروی ایاب و ذهاب این دیدار قدردانی نمود و خواستار تداوم اینگونه برنامه ها ازسوی دیگر گروها با هدف نشر فرهنگ غنی دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های جوان جامعه شد .

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *