امام جمعه نکا :مربیان امور تربیتی و قرآن؛ افکار دانش‌آموزان را به‌سمت کلام وحی و اهل‌بیت هدایت نمایند

امام جمعه نکا در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات و آیین تجلیل گفت: «قرآن کریم با بیش از بیست نام و ویژگی شناخته می‌شود. چه خوب است که ما اهل قرآن و صاحب ویژگی‌های قرآنی باشیم. به گزارش نیکا خبر ؛حجت الاسلام حاج محمد صادق محمدی لایینی در آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی از قرآن بعنوان نور یاد کرد و گفت :، کتاب نور، هدایتگر، فرقان [جداکنندۀ بدی‌ها و خوبی‌هاست]، ذکر [نعمت‌ها را یادآوری می‌کند]، بشارت‌دهنده، موعظه‌کننده و احسن‌الحدیث است.

امام جمعه نکا یاد آور شد :این کتاب شریف ۲۶۸ قصه دارد که باید از داستان‌ها و قصه‌های آن پند و اندرز گرفت».

حجت‌الاسلام محمدی لائینی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را آینه‌ تمام‌نمای قرآن برشمرد و اشاره داشت: «همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام فرمودند، عترت و اهل‌بیت علیهم‌السلام تا روز محشر باهم هستند و از هم جدا نمی‌شوند. برای رسیدن به سعادت و رستگاری باید توأمان از آن‌ها بهره جست».

او در پایان سخنان خود پس از تقدیر از زحمات مربیان امور تربیتی و معلمان قرآن، اظهار داشت: «مربیان امور تربیتی و معلمان قرآن افکار دانش‌آموزان را به‌سمت خداوند، قرآن و اهل‌بیت هدایت می‌کنند».

پیش‌از سخنان امام‌جمعه شهرستان نکا، مدیر آموزش‌وپرورش ضمن خیرمقدم خدمت دانش آموزان قرآنی، گفت: «قرآن و عترت چراغ هدایت انسان‌ها هستند و انسان‌ها با تمسک‌جستن به این دو دستاویز الهی همیشه می‌توانند راه رستگاری و هدف اصلی آفرینش را پیدا کنند».

شاه‌ محترم آموزش‌وپرورش، گفت: «مراسم تجلیل امروز باهدف اشاعه فرهنگ قرآنی و تجلیل و تکریم این عزیزان برگزار شده است».

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از منتخبین مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل شد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *