بدعتی که آتش به جان محیط زیست می زند/ به قلم سردبیر

چند سالیست سوزاندن علف های خشک یا کاه و کلش در بعضی از مناطق استان و شهرستان خسارت به محیط زیست اطراف مان می زند
این اقدام نه تنها اشتباه جبران ناپذیر و گاها شاید بی خبر باشیم که چگونه با دستان خویش به طبیعت پیرامونی آسیب وارد می کنیم
بعنوان مثال در این عکس ها از سوی شهروند خبرنگار روستای دنگسرک بخش مرکزی نکا برایمان ارسال کرده است مشاهده می شود به بهانه آتش زدن علف ها در گلزار شهدا این روستا ؛ منجر به سوختن درختان جنگلی قدیمی گردیده است .این روند بعنوان یک بدعت شده و حتی علف های خشک معابر را می سوزانند و کسی جوابگو نیست .
برای حفظ اکوسیستم، هوموس و جانداران زنده در خاک، آتش زدن بقایای زراعی و علف های اطراف کوچه معابر و کنار نهرها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
بر اساس قانون هوای پاک و طبق ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی، آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
فراموش نکنیم به خطر انداختن سلامت بهره‌برداران، منجر به ایجاد مشکلات تنفسی به‌ویژه در فصل گرما و از بین بردن خاکی که سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره تشکیل شود از آثار مخرب سوزاندن کاه و کلش است.
در این زمینه مشارکت و اراده جمعی، فرهنگ‌سازی، آموزش و نیز اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های جمعی از دیگر مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد سردبیر

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *