اطلاعیه جهاد کشاورزی نکا به باغداران مرکبات

قابل توجه باغداران محترم مرکبات :

طبق اعلام مدیریت حفظ نباتات زمان مناسب شروع مبارزه با آفت سپردار قهوه ای و قرمز از تاریخ 402/3/10 لغایت 15 روز بعد از آن  بطور عمومی تعیین و اعلام میگردد.

با عنایت به شرایط خاص آب و هوایی خصوصأ گرمای بیش از نرمال اخیر، در صورت عدم رطوبت لازم خاک در باغات عملیات آبیاری ملایم و مناسب قبل از محلول پاشی جهت کاهش تنش درختان و تأثیر بهتر سمپاشی توصیه میگردد.

با توجه به تراکم کم آفت در نسل اول در صورت مشاهده آلودگی  آفات سپردار قرمز و قهوه ای ، مبارزه شیمیایی بصورت لکه ای و کانون کوبی در باغات ، علاوه بر کاهش هزینه سمپاشی برای باغدار ، موجب حفظ حشرات مفید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست میگردد.

استفاده از حشره کش های آدمیرال ، آپلاود به میزان 0/75 – 0/5 در هزار ، دورسبان ، اتیون  و مالاتیون به میزان 2 – 1/5 در هزار توصیه میگردد.

مصرف روغن های تابستانه به میزان 10 لیتر در 1000 لیتر آب و یا روغن EC ( امولسیون شونده ) به میزان 3 الی 5 لیتر در 1000 لیتر آب به همراه سموم توصیه شده و با 0/5 الی 1 لیتر مویان توصیه می شود . در صورت افزایش دمای هوا به بیش از 32 درجه سانتیگراد ، از مصرف روغن امولسیون شونده خودداری گردد.

🚫عملیات سمپاشی در ساعات اولیه صبح یا غروب بعد از خنک شدن هوا صورت گیرد.

آموزش‌و‌ترویج‌کشاورزی دانش بنیان، رسالت اصلی ماست.

کانال مرکز جهاد کشاورزی قره طغان نکا
https://t.me/keshavarzgh00

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *