با حضور نماینده محترم ولی فقیه در مازندران ،همایش زکات روحانیون شرق استان برگزار شد

به گزارش نیکا خبر ، در همایش زکات روحانیون شرق استان که در حسینیه قتگاه بهشهر برگزار شد آیت الله محمدی لائینی گفت : سرمایه‌گذاری روی اقلام نه‌گانه زکات اقتصاد را شکوفا می‌کند .

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت : به فرموده قرآن کریم، زکات به‌عنوان یک عبادت و یک اصل اقتصادی اهمیت دارد‌؛ اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا داشته باشیم باید روی اقلام زکات سرمایه‌گذاری کنیم، در دنیا کشورهایی هستند که فقط با دام درآمدهای آنچنانی تولید می‌کنند ما هم باید در این زمینه سیاست‌گذاری کنیم.

آیت الله لائینی گفت :متاسفانه ما اهمیت زکات را فقط در بحث دریافت آن دیدیم نه برنامه‌ریزی، نگاه یک بعدی داریم نه همه جانبه، کمیته امداد و دستگاه‌‌ها باید با درنظر گرفتن یارانه برای این اقلام، وام‌های اشتغالزا برایش درنظر بگیرند تا درآمدهای ارزی ما از این محل زیاد شود.

وی گفت :زکات هم‌پایه نماز بوده و خودش عبادت است، به فرموده امام باقر (ع)، قبولی نماز محور قبولی همه عبادات است، اما قبولی نماز به قبولی زکات است، همچنین اینکه اگر می‌خواهید در مالتان برکت بی افتد زکات بدهید و با مومنان به مواسات رفتار کنید.

نماینده حضرت آقا در مازندران تاکید کرد :اگر ستاد اقامه نماز می‌خواهد موفق باشد باید در اقامه زکات موفق باشد.

امام جمعه مرکز استان در جمع روحانیون شرق مازندران یاد آور شد : باوجود چهار فرد ول‌انگار، هزاران خانواده‌های معتقد، پایبند ارزشگرا داریم که باید بر حمایت از ارزش‌ها ادامه داده و مطالبات خودمان را داشته باشیم و جهاد تبیین را ادامه بدهیم، به سفارش سردار شهید سلیمانی از دل تهدیدها فرصت ایجاد کنیم‌.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *