شمیم خوش حرم رضوی دیار نیکان را عطر آگین کرد

به مناسبت دهه کرامت با حضور خادمان آستان قدس رضوی، کاروان «زیر سایه خورشید» حامل پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)،میهمان مردم دیار نیکان شده که جلوه های معنوی خاصی را دراین شهر ایجاد کرد.

حجت الاسلام محمدیان روحانی کاروان زیر سایه خورشید در نکا گفت : هدف از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف کشور، تبیین معارف رضوی و نشر فرهنگ محبت، مهرورزی و کرامت خاص امام رضا (ع) برای ما شیعیان است.

محمدیان تصریح داد :در 16سال اخیر این کاروان‌ها در اکثر مناطق کشور به ویژه در کشورهای خارجی در دهه کرامت از ابتدای تولد حضرت معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه در هر کاروانی مبلغ روحانی، پرچم‌دار و خادم حضور دارند، اضافه کرد: حضور کاروان زیر سایه خورشید تاثیرات خوبی در زمینه فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی در کشور به ویژه بین افرادی که در محافل و مجالس پرچم متبرک به بارگاه ضامن آهو را لمس می‌کنند، دارد.

این مبلغ دینی در کاروان زیر سایه خورشید اظهار کرد: آستان قدس رضوی هم در این رابطه به طور دائم با تشکیل ستاد کاروان زیر سایه خورشید با برنامه‌ریزی سالانه در کل استان‌ها مراسم را با استفاده از نیروهای مردمی و جوان برگزار می‌کند.

این کاروان در بدو ورود به شهرستان نکا با استقبال گرم و صمیمی مردم ولایی و دوستدار اهل بیت (ع) همراه شد؛ همچنین حضور در گلزار شهدای این شهرستان دیدار با خانواده شهدا ، حضور در بیت امام جمعه ، حضور در جمع دانش آموزان دختر این شهرستان ، افتتاح خانه محرومین ، حضور در دادگستری با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ، حضور در مجمع ورزش کاران کشتی گیران ، حضور در جمع اهالی اومال و اجرای بزم نور ، دیدار و عیادت از بیماران صعب العلاج ، افتتاج پروژه های عمرانی ، حضور در مراکز تولید و جامع کارگری دانشگاهی از جمله برنامه های کاروان زیر سایه خورشید دراین دیار است .

شهرستان نکا دارای 126 هزار نفر جمعیت دو بخش و چهار دهستان در شرق استان مازندران قرار دارد

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *