محبوبه محمد نژاد اولین سرمربی از خیل بانوان ایران

بانوی قهرمان پرور در رشته تکواندو دختران پس از چندین دوره مربی گری و کسب جام و مدالهای کشوری آسیایی و جهانی تکواندو دختران سرکار خانم محبوبه محمدنژاد از سوی کمیته فنی فدراسیون تکواندو به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو نونهالان جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به گزارش نیکا خبر ؛ در خبرها آمده بود :با اعلام کمیته فنی فدراسیون تکواندو، محبوبه محمدنژاد به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو نونهالان در آسیا معرفی شد.

در پایان جلسه کمیته فنی فدراسیون تکواندو سرمربی تیم‌های ملی رده سنی پایه جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا انتخاب و معرفی شدند.

در نهایت عنوان سرمربیگری تیم دختران نونهال در قهرمانی آسیا به محبوبه محمدنژاد رسید تا مازندران پس از سالها و برای اولین بار در عرصه ملی عنوان سرمربیگری را به کارنامه بانوان مازندران اضافه کند.

محمدنژاد با کسب رزومه قوی بعد از 8 سال اردونشینی به عنوان مربی در کادرفنی تیم ملی، به انتظار مازنی ها بعد از سالها پایان داد و حق استان برای حضور یک سرمربی در تیم های ملی محقق شد.

اولین حضور مربی نکایی به سال 2015 در نونهالان جهان موجو کره جنوبی بر می گردد که تیم ایران با 5 طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان شد.

پس از آن در قهرمانی نوجوانان جهان در 2016 به کانادا اعزام شد که باز هم عنوان قهرمانی را در بر داشت.

در سال 2017 برای مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان در قزاقستان کادرفنی تیم ملی را همراهی کرد که با 6 طلا و یک نقره کاپ قهرمانی را کسب کردند.

سال 2019 مربی تیم ملی نونهالان در اردن شد تا مطمئن شویم این مربی مازنی با همدلی و اتحاد خوبش سهم بزرگی در کادرفنی دارد و تیم ملی کشور با عنوان قهرمانی به ایران بازگشتند.

همان سال در نونهالان جهان ازبکستان حاضر شد تا کنار کادرفنی و تکواندوکاران با کسب عنوان قهرمانی تجربه بیشتر اندوخته کند.

همینطور از سوی فدراسیون ناشنوایان در سال 2021 مربی تیم بزرگسالان در ایران شد و عنوان نایب قهرمانی را به کارنامه خود اضافه کرد.

این وزن از تجربه و توانمندی تنها به افتخارات در تیم ملی بسنده نمی شود وی در سالهای متوالی 95 الی 98 عنوان بهترین مربی کشور در رده نوجوانان و جوانان را کسب کرد، همینطور در عرصه مدیریتی مدتها به عنوان نایب رئیس بانوان تکواندو فعالیت کرد.

محمدنژاد در تکواندو ایران 5 اعزام را با 5 قهرمانی برای خود رقم زد تا سابقه ای پر تمطراق و چشمگیر از خود برجای بگذارد، تا عنوان اولین مربی مازندرانی پرسابقه در تیم ملی بانوان را بدست آورد و اولین سرمربی در بخش بانوان را برای استانش ثبت کند.

ضمن تبریک به این بانوی موفق و خانواده اش به مردم شهرستان نکا و آرزوی موفقیت و کسب مدالهای رنگین در مسابقات
المبیک برای او و تیم همراهش .

خانم محمدنژاد ورزش را از سال۱۳۷۹ زیر نظر خانواده خود (استاد سید محمود و سید احسان حسینی اصل)در باشگاه شهید حسینی اصل شهرستان نکا شروع کرد.

وی برای تکمیل واخذ مدارج بالاتر زیر نظر اساتید بانوان همچون عزیزی و آریانفر ؛از سال۱۳۸۹ آموزش را شروع کرد .

او خیلی زود نردبان ترق را طی کرد و اولین بار سال ۱۳۹۳به تیم ملی دعوت شد و در همان زمان بعنوان جوان ترین مربی ملی استان شناخته شد

خانم محمد نژاد با اراده وصف ناپذیر و اعتمادی که دارند در ادامه کارش براین باور است برای بانوان این سرزمین بایدبیشتر تلاش کند

دراین باره می گوید : باید بتوانیم ثابت کنیم دخترای ایران با حجاب کامل می توانند در همه میدان ها خوب ظاهر شوند
آرزوی او و هر ورزشکار رسیدن به سکوهای افتخار در مسابقات المپیک و کسب نتیجه عالی است.

محبوبه محمد نژاد متولد سال 1365 دارای مدرک ارشناسی تربیت بدنی کارنامه پر افتخاری دارد که می توان به
*مربی تیم ملی نونهالان2015کره جنوبی(قهرمان جهان)*مربی تیم ملی نوجوانان2016کانادا(قهرمان جهان)
*مربی تیم ملی نوجوانان 2017قزاقستان(قهرمان آسیا)*مربی تیم ملی جوانان بزرگسالان2018جام فجر وریاست فدراسیون جهانی کیش*مربی تیم ملی نونهالان 2019اردن(قهرمان آسیا)*مربی تیم ملی نونهالان2019ازبکستان(قهرمان جهان)
*مربی تیم ملی ناشنوایان ؛بزرگسالان2021ایران(نائب قهرمان جهان)*بهترین مربی کشور سالهای95/96/97/98در رده نوجوانان و جوانان اشاره کرد.
وی دوسال هم بعنوان نائب رئیس هیات تکواندو مازندران و درحال حاضر هم بعنوان سرمربی تیم ملی نونهالان کشورمان اعزامی به لبنان و اینکه او اولین سرمربی بانوان کشورمان است .

گفتنی است، مسابقات نونهالان آسیا 15 تا 18 شهریورماه به میزبانی لبنان در شهر بیروت برگزار خواهد شد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *