سرهنگ نادعلی :تاریخ دفاع مقدس گنجینه ایی ارزشمند؛ و سرشار از رشادت هاست


در آ ستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ویژه برنامه گرامیداشت این هفته با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران و مسئولان شهرستانی روحانیت معظم یادگاران دوران دفاع مقدس در مسجد روستای لاک تراش از بخش مرکزی دهستان پی رجه شهرستان نکا برگزار شد.
در حاشیه این مراسم سرهنگ پاسدار اسماعیل نادعلی که در اولین روز کاری فرماندهی سپاه نکا به میمانی آلاله های این روستا آمده بود در گفتگو با خبرنگارما ضمن تبریک این هفته گفت :برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن را خدمت فرماندهی کل قوا و خانواده های معظم شهدا وپیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و دفاع مقدس تبریک عرض می کنیم .
فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نکاگفت :در طول این ایام بیش از یکصد برنامه فرهنگی‌در راستای زنده نگه داشتند هفته دفاع مقدس ودومین کنگره ملی شهدای مازندران در سطح شهرستان توسط پایگاه های مقاومت و بسیج اقشار برگزار خواهد شد.
سرهنگ نادعلی شکل گیری دفاع مقدس را مرهون آموزه های مکتب عاشورا برشمرد و گفت : به راستی که هفته دفاع مقدس تداوم فرهنگ عاشورا و برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است. مردم ما با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را سرلوحه خود قرار دادند و در طول هشت سال دفاع مقدس، زیباترین جلوه های مکتب حسینی را پیش چشم جهانیان جلوه گر کردند. آنچه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا، این وظیفه اول ماست.
گفت: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اندا
نادعلی با اشاره به اهمیت ویژه دفاع مقدس و نقش به‌سزای این دوران در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس که با ایثار و فداکاری بسیاری از رزمندگان اسلام همراه بود، از اهمیت ویژه‌ای در زمینه‌ها ابعاد مختلف برخوردار بوده است که در همین راستا نیز باید این ایام ارزشمند را پاس داشت.

او افزود: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند. بنابراین برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد که به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان انتقال داد.
فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نکا بیان داشت: این هفته یادآور مظلومیت ملت ایران در برابر دشمن تا دندان‌ مسلح است. دشمنی که در روزهای آغازین تجاوز خود به سرزمین ما، حجم وسیعی از آن را به اشغال درآورد و تصور می‌کرد که ظرف 3 روز خوزستان و ظرف یک هفته تهران را فتح خواهد کرد اما جوان‌های این مرزوبوم با پیروی از فرامین امام خمینی (ره) و با سلاح ایمان در مقابل آن‌ها ایستادند و آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کردند

شایان ذکر است :محفل شعر و خاطره ؛برگزاری یادواری شهدا؛زنگ مهر ؛دیدار با پیشکسوتان؛اعزام راویان به مدارس ؛نشست پیشگیری از اعتیاد ؛همایش زن و زندگی آگاهی ؛برگزاری جشن وحدت ؛جنگ شادی ؛برپایی نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس؛برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ؛همایش بانوان حماسه آفرین ؛ویزیت پایگان ؛برگزاری مسابقات ورزشی افتتاح طرح های بسیج سازندگی در مناطق محروم ؛شونیت های فرهنگی شهدایی ؛محفل قرآنی نشست روشنگری و بصیرتی و عطر افشانی گلزار شهدا در تمامی پایگاه های مقاومت. از جمله مهمترین عناوین برنامه های است که در ابن هفته در شهرستان نکا به اجرا در خواهد آمد .

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *