زیدمحمدی خبری داد :نکا میزبان مسابقات کراس کانتری انتخابی کشور می شود

اولین جلسه‌ی برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور (کراس کانتری و دانهیل) انتخابی تیم ملی به میزبانی شهرستان نکا برگزار شد

به گزارش نیکا خبر ؛سید زید محمدی قلعه سری از برگزاری جلسه‌ای با محوریت برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور (کراس کانتری ، دانهیل) انتخابی تیم ملی، با حضور صابر اکبرزاده رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان مازندران، مختار مهدوی رئیس ورزش و جوانان شهرستان نکا،محمدجبرئیلی دبیر هیئت استان سیدعمار محمدی قلعه‌سر رئیس هیأت دوچرخه‌سواری شهرستان و حسین ابراهیمی آکِردی مسئول کمیته کوهستان هیئت دوچرخه سواری مازندران، پدرام پور بابک خزانه دار هیئت در اداره ورزش و جوانان شهرستان نکا خبرداد.

مسئول برگزاری مسابقات کشوری در نکا گفت :در این جلسه تبادل‌نظر و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری این دوره از مسابقات کشوری انجام شد و شهرستان نکا از آمادگی کامل برای برگزاری این دوره از مسابقات برخوردار است .

وی ضمن قدردانی از فرماندار. شهردارنکا ریاست اداره ورزش و دیگر مسئولان شهری در جهت هماهنگی خاطر نشان کرد :امیدواریم بتوانیم با هم افزایی کمک به یکدیگر میزبان شایسته برای این دوره از مسابقات باشیم

لازم به یادآوریست پیشتر از سوی صابر اکبرزاده رئیس هیأت دوچرخه‌سواری مازندران،دکترسید زید محمدی قلعه‌سری به عنوان مسئول برگزاری مسابقات کشوری و خانم فرانه بهادری به عنوان مسئول برگزاری در بخش بانوان انتخاب گردیدند.

این دوره از مسابقات در مدت سه روز در مناطق جنگلی نکا و با حضور بیش از ۶۰ دوچرخه سوار از سراسر کشور در دیار نیکان برگزار خواهد شد

نگاه کلی به کراس کانتری در دوچرخه سوار

در کراس کاتنری هدف افزایش قدرت عضلانی و سیستم قلبی عروقی و در کل توانایی – استقامت و آمادگی جسمانی است.

سبک کوهستان سواری:

از لحاظ شخص دوچرخه سوار یک کراس کانتری کار تفاوت زیادی با یک کورسی سوار ندارد. در این رشته دوچرخه سوار باید از آمادگی جسمانی و نیروی عضلانی خوبی برخوردار باشد و در شرایط سنگین ورزشی از استقامت بالایی برخوردار باشد. سربالایی های طولانی و خسته کننده و برنامه های سنگین و پر فشار از ویژگی های کراس کانتری است.

مسیرها:
مسیر های کراس کانتری دارای سربالایی های زیاد و گاها خیلی پر شیب است .

در مسابقات هم اگر مسیر لوپ باشد سعی می شود مسیری انتخاب گردد که سربالایی های زیاد و سرازیری های ملایمی داشته باشد و تعداد دور ها هم به نحوی انتخاب می شود تا مسابقه بین ۱٫۵ الی ۲ ساعت به طول بیانجامد.مسیر کراس کانتری باید تا حد امکان فاقد سنگ و ضخره باشد تا دوچرخه سوار حواس خود را روی استقامت خود متمرکز کند خاک مسیر هم بهتر است سفت و کوبیده باشد با گیرایی لاستیک به آن خوب باشد و از بکس و باد کردن هم پرهیز شود.

مسابقات:
در کراس کانتری دو نوع مسابقه از لحاظ زمانی انجام می شود.

نوع اول : Time Trial نام دارد بسیار متداولتر است و اکثر مسابقات کراس کانتری به این روش انجام می گیرد .در Time Trial شرکت کنندگان باید تعداد دور معینی را در مسیر مسابقه بزنند و هر کس که که در زمان کمتری این تعداد دور را کامل کند برنده خواهد بود .در این روش طول مسیر معمولا حدود ۵ الی ۱۰ کیلو متر در نظر گرفته می شود و تعداد دور ها هم بسته به شرایط مسیر از ۵ تا ۱۵-۱۶ دور انتخاب می گردد.

نوع دوم: Endure است به معنای استقامت در این روش مبنا مثل Time trial بر تعداد دور نیست بلکه بر زمان است یعنی مقدار معینی زمان در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و هر دوچرخه سواری که در این زمان بتواند دور های بیشتری در مسیر بزند برنده خوهد بود. البته وقتی زمان تمام می شود مطمئننا هیچ کس در خظ پایان نخواهد بود بنابر این هنگامی که اولین شرکت کننده از خط عبور می کند برای دیگر شرکت کنندگان زمان اضافی ثبت خواهد شد و افرادی هم که تعداد دور کمتری زده باشند در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *