فیلمساز نکایی بازم افتخار آفرین شد

مستند «مای‌سا» مربوط به فیلمساز نکایی رتبه نخست بخش مستند ملی جشنواره فیلم اردیبهشت شد
به گزارش نیکا خبر ؛علیرضا صبوری فیلمساز پیشکسوت مازندرانی اهل شهرستان نکا در سیزدهمین جشنواره ی ملی فیلم اردیبهشت در بندرعباس رتبه نخست بخش مستند ملی را از آن خود کرد.

علیرضا صبوری که با مستند «مای سا» در سیزدهمین جشنواره ی ملی فیلم اردیبهشت در بندر عباس حضور داشت، موفق به کسب رتبه ی اول بخش مستند ملی و دریافت تندیس و دیپلم افتخار این جشنواره شد.
مستند مای سا که با استقبال خیره کننده مردم و هنرمندان جنوبی روبه رو شد، سوژه ی بکری را دستمایه ی روایت خود قرار داده و آرای قاطع هیئت داوران را برای مستند برتر ملی کسب کرد.

این فیلم داستان جمیله پیردختر ترکمن را روایت می کند که با استعداد و خلاقیت بی نظیرش در صنایع دستی و تلفیق آنها ، شکل جدید و جذابی از تزئین ماشین های عروس را در میان ترکمن ها باب کرد.

روایت یک مستند در سه بندر:
صبوری در این باره می گوید: سال ۱۳۹۸ زمانی که از شهرستان نکا و همسایگی بندر امیرآباد به استان گلستان مهاجرت کردم ، سفرهایم به مناطق ترکمن نشین بیشتر شد . خصوصا با هنرمندان و مردم بندر ترکمن ارتباط نزدیکی برقرار کردم. از آنجا که به‌آیین های اقوام و از جمله ترکمن ها علاقمند بودم، بنا داشتم یک فیلم داستانی از آداب و رسوم ازدواج آنها که پر رمز و راز و گیرا بود، بسازم. در خلال تحقیق و پژوهش ما به شخصیت جمیله برخورد کردیم و جذابیت های فراوان مستتر در رفتار و شغل ایشان مرا به ساخت یک مستند ترغیب کرد.

استقبال شوق انگیز از مای سا در بندر عباس
اکران مستند مای سا در فرهنگسرای طوبی بندرعباس با کنجکاوی و پیگیری هنرمندان و مردم این شهر همراه بود. به نحوی که بعد از پایان اکران با تشویق بی سابقه اشک شوق از چشمان مان سرازیر شد.
در جلسه پرسش و پاسخ نیز بازخورد مثبت و نقد و نظرهای محبت آمیز هنرمندان ، خستگی این سفر دو هزار کیلومتری را از تنمان بیرون کرد.‌
مستند مای سا پیش از این کاندیدای برگ زرین سی و نهمین جشنواره ی بین المللی فیلم کوتاه تهران و برنده ی دیپلم افتخار اولین جشنواره ی فیلم کوتاه بعثت در استان گلستان بوده است.
صبوری دانش آموخته‌ی انجمن سینمای جوان دفتر ساری است و در طول بیش از سه دهه فیلمسازی برای شبکه ها ، نهادها و ادارات مختلف، سی تندیس و دیپلم افتخار را از جشنواره های گوناگون ملی دریافت کرده و یکی از پرکارترین و پرافتخارترین فیلمسازان مازندرانی است

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *