دکتر باقری از برپایی مواکب اربعینی درمازندران خبرداد

رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران:
اربعین حسینی را آینه باز تابنده حماسه ها و باورها از کربلا وعاشورا اعلام کرد
دکتر محمد علی باقری در جمع موکب داران حسینی ، هیاتها و مبلغین شهرستان نکا گفت؛امام حسین ع معلم حماسه و آموزگار سروری و اسوه خداجویی و شهادت طلبی بود
او گفت :کربلای اباعبدالله جلوگاه حقیقت است واربعین او باز گشایی همان کتاب جاوید که سطر سطرش بیدارگر و الهام بخش می باشد.
مشاور عالی شورای هیئات مذهبی کشور تاکید کرد، امسال در سراسر استان پیاده روی دلدادگان حسینی بهمراه برپایی موکب در مسیر پیاده رویی انشاالله برگزار خواهد شد و مردم در مساجد ، هیاتها، حرم وگلزار شهیدان و… اجتماع و به عزاداری می پردازند.
او در ادامه خاطر نشان کرد :اربعین روز زیبایی حقیقت، پایان هوسرانی و هراس، تمرین سوخنن ،مشق فدارکاری وایثار ، تمرین پرواز به سوی معشوق، فرصتی برای یک دله شدن ، پیوستن به فضلیت و کرامت است.

دکتر باقری اربعین را نماد عشق و دلدادگی شیعیان وآزادگان عالم به سالار شهیدان دانست و آنرا بعداز چهل روز که از واقعه کربلا گذشت به درخت اسلام تشبیه که با ریشه در خون شهدا ، استوارتر و راسخ تر از همیشه به سوی فلک قد میکشد.
همچنین در این نشست حجت السلام فعالی رئیس اداره تبلبغات اسلامی نکا در زمینه اربعین مطالبی بیان ، و اربعین را آماده شدن وتمرین برای ظهوردانست، و گزارشی از فعالیتها و برنامه های اربعین امسال ارائه نمودند.

او گفت :امسال نیز جا ماندگان اربعینی در شهرستان نکا با برپایی مواکب به انجام دسته روی از میدان امام حسین تا مجموعه فرهنگی هنری بوستان شهدای گمنام انجام خواهند داد در این برنامه حجت الاسلام شریف تبار به ایراد سخن خواهند پرداخت .

وی گفت :پیش بینی می شود بیش از بیست موکب در مسیر راهپیمایی کنندگان نکا برپا شود و از دلدادگان اربعین حسینی به شایستگی پذیرایی بعمل آید

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *