حرکت کندتر از لاک پشتی اجرای یک پل روستایی در نکا !!!

پل درویشان نکا نه تنها برای اهالی پل نشد بلکه جز آن دسته از وعده های عمل نشده مسئولان و درگیر پاس‌کاری‌های اداری شد.

 اسفند ماه سال ۹۷سیل ویرانگر بساط پل درویشان را از ریشه در آورد و بستری جدید برای خود باز کرد.

پل که رفت بماند اما علاوه بر آن خسارت زیادی به مزارع شالیزاری اطراف رودخانه وارد کرد .
راه ارتباطی اهالی ۱۲۰ خانواری بسته شد براش مهم نبود بلکه عدم ارتباط با شهر ؛مشکلات عدیده ای برای اهالی بوجود آورد.


متأسفانه این پروژه در موعد مقرر به پایان نرسیده است و در حال حاضر نداشتن پیشرفت در روند پروژه موجب نارضایتی اهالی شده است.

قراداد ساخت آن در سال ۹۹با پیمانکار بسته شد

ابتدابرای تسهیل در عبور و مرور مردم آبنما احداث کردند اما عدم دقت در محاسبات احداثی آبنما ؛سیل بعدی آبنما و هزینه هنگفتی که برای ساخت آن خرج را غرق کرد و با خود برد

پروژه با حرکت کندتر از لاک پشتی شروع شد با تنش های فراوان در تجهیز کارگاه احداث پل
 اهالی درویشان هر گاه از کنار این پروژه عبور می‌کنند این سؤال تکراری به ذهنشان خطور می‌کند که چرا در دیگر شهرهای کشور چنین پروژه‌هایی در کمترین زمان ممکن احداث می‌شوند؛این پروژه قریب به پنج سال هنوز تکمیل نشده است.
متأسفانه سال‌هاست که عملیات ساخت این پروژه با حرکت کندتر از لاک‌پشتی در حال حرکت است .

اظهار گله مندی اهالی روستا بحق و مطالبه جدی آنان تسریع در تکمیل این پروژه که قریب به شش سال همچنان بصورت نیمه تمام مانده است وبعنوان پروژه رها شده به نظر می‌رسد.
  اجرای کند پروژه در هاله ایی از ابهام قراردارد وپیمانکارمدعی طلب سه میلیارتومانی خود از دولت
پیگیری‌های متعدد از سوی اهالی ؛شورای اسلامی دهیاری شکل گرفت وبازدید نماینده وزیر راه استانداروقت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بصورت مجزا انجام شده است البته این بازدیدها تنها به چند عکس و گزارش تلویزیونی برای یادگاری ختم شد


آخرین بازدید نماینده عالی دولت در شهرستان در
جمع اهالی درویشان قول مساعد داده بودند تا پایان خرداد امسال مردم می توانند از روی پل عبور کنند نه از زیر پل

البته در همان زمان قبل از انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی جناب نماینده وقت قول مساعد دادند که شش میلیارد تومان اعتبار احداث این پل را از وزیر محترم راه خواهند گرفت اینم در هاله ایی از ابهام بماند.
اما پل تکمیل نشد و امروز نمای آن گویا یک اثر باستانی بر جای مانده است. و برای تکمیل آن یحتمل حدود شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است
اگر به بعضی از مدیران و پیمانکاران بر نمی‌خورد پروژه‌های بزرگتر در بسیاری از شهرها ساخت‌وساز پل‌های روگذر کمتر از ۱۲ ماه انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.
واقعا عجب صبری خدا دارد…

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *