باقری درگفتگو زنده تلویزیونی : هیئات مذهبی ارکان غیرقابل انکار جوامع شیعی هستند

گفتگو اختصاصی دکتر باقری در برنامه زنده صواحی از شبکه تبرستان
رئیس شورای هیات مذهبی استان مازندران صبح امروز درگفتگو زنده تلویزیونی مازندران به تبین دستاوردهای هیات استان مازندران پرداخت.
دکتر باقری در برنامه صواحی به جایگاه مهم هیئات مذهبی که عمدتاً حول محور تعظیم آیین ها و مناسبت های مذهبی و دینی بالاخص تکریم مقام حضرات معصومین(ع) ، شکل گرفته پرداخت و گفت :هیئات مذهبی ارکان غیرقابل انکار جوامع شیعی هستند و در حقیقت، بدون در نظر گرفتن و توجه به جایگاه آنها، نمیتوان از وضعیت اجتماعی اینگونه جوامع، برآوردی صحیح، منطقی و قابل اعتنا بدست آورد. بالطبع، از منظر جامعه شناختی، اگر بخواهیم شان واقعی و کارکرد حقیقی هیئت های مذهبی را در جامعه بدانیم، باید به آنها بعنوان نهادهایی اجتماعی و فراتر از یک تشکل یا تجمع دینی بنگریم که صرفاً به منظور و با هدف نشر و تعظیم آداب و رفتارهای دینی شکل گرفته اند و نقش آنها را در سیستم اجتماع، با همه پیچیدگی و درهم تنیدگی آن، در حکم یک نهاد اجتماعی پویا و اثرگذار در نظر گرفت.
باقری گفت :هیئات مذهبی، سازمانهای غیردولتی خودجوش و کاملاً مردمیاند که مبتنی بر باورها و اعتقادات ناب دینی مردم شکل میگیرند، اما کارکردی فراتر از یک تجمع دینی ساده می یابند.
او گفت :فرصتی که میتوان در جهت گسترش اندیشه دینی، ترویج و نشر ارزشها و باورهای مذهبی، ارتقا مهارتهای اجتماعی، همگرایی عمومی و اتحاد ملی می توانند به بهبود و رشد فرهنگ ملی، تعاون و همفکری و همراهی عمومی ومنشای اثر باشند
https://eitaa.com/nikakhabar

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *