«مادران گلبستان» راوی قصه تشنه ترین لب های کوچک دنیا

کیست این طفل که این قدر تماشا دارد
با همین کوچکی اش هیبت مولا دارد

حضرت علی اصغر (ع) سندی قاطع بر مظلومیت امام حسین(ع) ، یاران و همراهانش . اصغر جان خدا تو را برای تاریخ مقدّر کرد تا چیزی را به ادراک برسیم. لحظه ای که تاریخ، در آستانه یک اتفاق سرخ بود. و تو هم به ضیافت عشق رفتی . قنداقه ات را اِحرام خویش کردی وراهیِ خانه دوست شدی؛ به نیمه های حَجَت که رسیدی تقدیر این شد که پدر حج نیمه تمامش را درکربلا کامل کند. امام حسین (ع) پس از تحمل شهادت همه یاران و جوانانش، کودک شیرخوار خود را به میدان آورد. هنگامی که علی اصغر نیز فدا شد بر قضای الهی گردن نهاد و خطاب به خداوند گفت: ای خدا! چون تو این صحنه‌ها را می‌بینی تحمل این مصیبت‌ها بر من آسان می‌شود.

آیین شیرخوارگان حسینی در گلبستان برگزار شد .

به گزارش نیکا خبر؛روستای گلبستان میزبان مادران وشیر زنانی که در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) گردهم آمدند و مرثیه‌سرایی کردند

مادران این خطه از دیار نیکان فرهنگ نینوایی را روز هفتم محرم به جگرگوشه‌هایشان آموختند.

آنان همنوا با رباب گفتند” حسین جان شیرخواره ام نذر قیام و آرمانهایت، باشد که او هم علی اصغر وار حسینی شود.

بر پایه همین گزارش آئین شیرخوارگان حسینی هر ساله با هدف زنده نگهداشتن نهضت حسینی، به یاد نوزاد شهید دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) و به منظور انتقال ارزش های عاشورایی به نسل جدیدهمزمان با کل کشور در روستای گلبستان برگزار می گرددازاین رو امسال هم با همت پایگاه بسیج خواهران روستای گلبستان این مراسم طبق سنوات گذشته باشکوه خاص برگزار شد .
نقطه عطف شیرخوارگان حسینی آنجاست که مادر فرزند دلبند خود را نذر امام می‌کند و بعد از این نذر عهده‌دار یک تربیت جدی می‌شود و تربیت یک سرباز منجی آغاز می‌شود.

((روستای گلبستان جزو دهستان پی‌رجه شهر نکا از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا در استان مازندران ))

✍️ رضا کهنسال آستانی

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *