شورای اسلامی بارزترین نشانه‌های مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی است /بقلم امرالله یداللهی

بسم الله الرحمن الرحیم 
«وَ أَمْرُهُمْ شُورى‌ بَيْنَهُمْ»
نظام مدیریتی در جمهوری اسلامی ایران همواره بر مشورت و بهره‌مندی از خرد جمعی که ریشه در قرآن و مبانی اعتقادی دین مبین اسلام و گفتمان معصومین (ع) دارد، بنا نهاده شده است و نام‌گذاری ۹ اردیبهشت‌ماه به نام روز شوراهای اسلامی نشان از نقش و جایگاه بی‌بدیل این رویکرد مترقی است.

«شورا‌های اسلامی» ازجمله نهادهای ارزشمند و مؤثر مولود انقلاب اسلامی است. این نهاد مبارک از بارزترین نشانه‌های مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی و از کارآمدترین ابزار نهادینه‌سازی هم‌افزایی جمعی و مشارکت مردمی در اداره امور کشور است.
از زمان شکل‌گیری، این نهاد خدمت‌گزار تاکنون توانسته است نقشی بسزا در نظام تصمیم‌گیری‌ و تصمیم‌سازی‌های راهبردی ایفا نموده و به توفیقات و دستاوردهای شایانی دست یابد.
بی‌شک تقویت جایگاه این نهاد مهم و مردمی موضوعی حائز اهمیت می‌باشد و ضرورت تدوین برنامه‌ها و راه‌کارهای مطلوب به‌منظور دستیابی به اهداف متعالی با رویکرد آسیب‌شناسی و بازبینی مسائل، مشکلات و چالش‌های گذشته از بدیهیات است.
ضمن گرامی‌داشت نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها، آرزوی موفقیت در امور و سربلندی در اجرای وظایف محوله برای یکایک خدمتگزاران صدیق عضو شوراهای اسلامی بویژه همکاران محترم خود در محل و بخش شهرو روستاهای دیار نیکان را دارم و از خداوند متعال برای همگان عزت و توفیق خدمت خالصانه در ادامه راه مسئلت می‌نمایم.
امرالله یداللهی خادم مردم

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *