مازندران در تب تاب برگزاری جشن های بین المللی نیمه شعبان

رییس شورای هیئات مذهبی مازندران از تاب تاب مردم دیار علویان برای برپایی برنامه های نیمه شعبان خبرداد

رییس شورای هیئات مذهبی استان مازندران گفت: دیار علویان در نیمه شعبان،بهار آفرینش، میلاد امام زمان (عج) غرق نور، شادی و نشاط است.

به گزارش نیکا خبر؛محمد علی باقری در حاشیه جلسه شورای هیات مذهبی نکا با حضور ریاست اداره تبلیغات اسلامی دیار نیکان با بیان اینکه دیار علویان در نیمه شعبان، بهار آفرینش، در آستانه میلاد امام زمان (عج) در تاب و تاب برای پایی جشن های ملی استان است تصریع داد :در میلاد سراسر نور منجی عالم بشریت با پرچمداری هیئات مذهبی این استان غرق در شادی، شور و شعف خواهد شد .

وی افزود: هیئات مذهبی در شهر و روستا با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب ها، جنگ‌های شادی و قرائت اشعار و مراسم‌های مختلف در مساجد، پارک‌ها، خیابان‌ها، سالن‌ها ؛ضمن گرامیداشت مولد عزیز موجی از شادی و نشاط را در میان مردم ایجاد می‌کنند.

مشاور رئیس شورای هیئات مذهبی کشور. به موضوع انتظار و فراگیر شدن اعیاد شعبانیه پرداخت و گفت :

نیمه شعبان بدون شک از بزرگترین اعیاد شیعیان به شمار می رود. دراین عید بزرگ اعمال عبادی ویژه ای وارد شده است
بی تردید نمی توان انتظار داشت که توجه شیعه به نیمه شعبان هم صرفاً معطوف به برگزاری جشن وشادمانی باشد چون تفکر ما باید یک تفکر آرمانی و جهانی باشد، هر برنامه ریزی که در داخل داریم باید با توجه به افق ها و آرمان های جامعه اسلامی و حضرت مهدی (عج) باشد چراکه بدون نگاه ایشان و بدون نگاه ولایت نمی توانیم به موفقیت برسیم.

وی بیان کرد: ایام ماه شعبان به ویژه نیمه شعبان فرصتی است که از دو منظر معرفت افزایی و شناخت امام زمان (عج) شیعیان استفاده کنند و ارادت خود را به ساحت مقدس ایشان ابراز دارند.

دکتر باقری اظهار کرد :شایسته است مراسم و محافل جشن و سرور همگان را به سوی عوالم قرب و کمال معنوی سوق دهد و با توجه به اینکه بخش مهمی از تعالیم اسلام توصیه به دعا و نیایش و مناجات با خداست، انتظار دارد برگزار کنندگان مراسم جشن های نیمه شعبان برای تعجیل در ظهور پر خیر و برکتش اهتمام لازم را داشته باشند.

وی افزود:بدون شک ظهور آن حضرت و تعجیل در امر فرج آن یگانه خلیفه الهی و خلف یکتای همه ی انبیاء مرسلین و ائمه طاهرین ، نجات همگان را از جهالت و ضلالت و گمراهی بدنبال خواهد داشت.

وی به مردمی کردن جشن ها و حضور پر شور جوانان اشاره کرد و گفت :جوانان، کانون شور و هیجان، مرکز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمایه آینده یک ملت است از این رو در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی می بایست توجه ویژه‌ای به این نسل شود.

 دکتر باقری افزود:  اگر قرار است فرهنگ مهدویت در عمق وجود افراد جامعه جریان داشته باشد باید اقدامات اساسی و ماندگار انجام داد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای اقدامات فرهنگی بر مبنای یک نظام و ساختار مبتنی بر دین و آموزه های دینی بیان کرد: در موضوعات و مباحث فرهنگی نیازمند عزم جدی، تلاش فراگیر و ماندگار تمام مسئولان هستیم، این مهم از عهده یک دستگاه خارج است.

 وی همچنین با تاکید بر برگزاری برنامه های مذهبی به شکل مردمی با استفاده از ظرفیت مساجد و کانون های فرهنگی و هنری خواستار دوری از اقدامات کلیشه ای شد .

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *