نماینده محترم ولی فقیه در استان :خروجی ها حوزه های علمیه را به بطن جامعه تعمیم دهید

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با حضور در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران ریحانه‌الرسول (س) نکا خواستار انتقال محصول درس و بحث مدارس علمیه به بطن جامعه و خانواده ها شد

به گزارش نیکا خبر ؛نماینده محترم ولی فقیه در مازندران،در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) شهرستان نکا گفت: محصول درس و بحث خود در حوزه علمیه را به خانواده‌ها منتقل کنید.
آیت الله محمدی لائینی افزود: ما باید جامعه بانوان را توانمند کنیم چرا که مصاف اصلی در همین حوزه است، توانمندی هم به بصیرت و معرفت‌های دینی برمی‌گردد، آنی که انقلاب را به‌وجود آورده فرهنگ دینی است، این فرهنگ اعتقادات ماست.
وی تصریح کرد: خاستگاه این فرهنگ ولایی و اعتقادی حوزه‌های علمیه است، دشمن از اینجا بدش می‌آید و ما باید اینجا را روشن کنیم، نبرد در حوزه فرهنگی مهم است، خروجی‌ها وصل به جامعه شده و بازده را ببینیم.
نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران اذعان داشت: یکی از کارهای طلاب خواهر این است که بازده درس خواندن در حوزه مشخص شود و گروه‌های جهاد فرهنگی در روستاها شکل بگیرد، همچنین با هدف جهاد تبیین در مدارس باید حضور میدانی انجام شود.
وی ادامه داد: اتصال خواهران طلبه به هیئات مذهبی نیز مهم است، برگزاری جلسات برای خواهران بسیار مهم است، میدان دیگر فضای مجازی است در این میدان هم قطعا باید فعال باشیم.

محمدی لائنی تصریع داد :امر به معروف و نهی از منکر هم برای تبیین مسائل فرهنگی نیازمندی‌هایی دارد، تدریس توسط همین خواهران می‌توان انجام شود، محصول درس و بحث شما نباید در چاردیواری بماند باید اتاق فکری باشد فکر کنید که محصول دانش خود را به خانواده‌ها انتقال بدهید.
امام جمعه مرکز استان در پایان اظهار داشت:وصل شدن به محله مهدوی “طرح مسجد و محله در کنار هیات مذهبی با محوریت ارزیابی آسیب‌های محله” فرصت خوبی برای ورود خواهران حوزوی به دل جامعه است.

یک دیدگاه

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *