سالگرد فلسفی ثانی در قتگاه بهشهر برگزار شد

آیت‌ الله آملی لاریجانی گفت: انبیای الهی اولیای حق هستند که قدم به قدم به سمت خدا عروج کردند و علما و مبلغان، مصداق احیای امر اولیای الهی هستند.

به گزارش نیکا خبر و به نقل خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   آیت الله صادق آملی لاریجانی پنج شنبه شب ( ۲ آذر)   در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین صفرعلی ادبی موسس حوزه علمیه ولی عصر روستای فریمک هزارجریب و از علما بزرگ منبر که به فلسفی ثانی معروف بود، اظهار کرد: مرحوم ادبی و هزاران هزار عالم و خطیب و سخنور در مجالس انسانها را هدایت کردند و ثواب تحصیل کرده و تعالی روحی پیدا کردند و عروج‌پیدا کردند و از درون نورانی شدند.
وی افزود: در بهشهر علمایی همچون آیت الله کوهستانی، ایازی، آیت الله سید محسن اشرفی که جد ماست و شاگرد آیت الله آخوند خراسانی و حاضر الذهن بود و بهشهر، شهر عالم‌پرور بود که دین مردم را نگه داشتند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید به علما و مبلغین مفتخر باشیم و افتخار کنیم، یادآور شد: این علما قلوب مسلمانان را برای نورانیت اسلام آماده کردند.
آیت الله آملی لاریجانی بیان داشت: تبلیغ وظیفه انبیای الهی است که مبلغ رسالت الله هستند و روحانیت باید تلاش کنند تا شمه ای از آن تبلیغ را داشته و به وظیفه خود عمل کنند.
وی افزود: زندگی ما دائما در خوف و ترس است، اما انبیای الهی تنها از خداوند خشیت دارند.

علما و مبلغان، مصداق احیای امر اولیای الهی هستند
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه  عده ای اهل مجاهده می شوند، خاطرنشان کرد: جهاد نفس اشرف بر جهاد بدنی است و جهاد نفس دشوارتر است، چرا که مشکلات فراوانی دارد و کشتن‌نفس اماره دشوارتر است.
آیت‌ الله آملی لاریجانی گفت: انبیای الهی اولیای حق هستند که قدم به قدم به سمت خدا عروج کردند.
وی افزود: ما در مسیر زندگی به دنبال کمک هستیم‌ و صراط مستقیم، عبودیت حق است و اینکه هر چه حق بفرماید عمل کنیم و اگر به عمل رسید، انسان عبد است و خشیت از خداوند پشتوانه روحی و معنوی عظیم‌می خواهد که کار اولیا و آنانی که اهل مجاهده و جهاد نفس هستند.
رییس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ائمه اطهار عبادالله هستند، اظهار کرد: خداوند حاضر بر همه‌ ما و اعمال ماست و باید براساس اوامر الهی عمل کنیم که ولایت ائمه اطهار به ورع، تقوا و تلاش برای دوری از گناهان و خیرات است و بزرگترین عذاب برای کسی است که از قافله عقب بماند.

علما و مبلغان، مصداق احیای امر اولیای الهی هستند
آیت الله آملی لاریجانی گفت: باید قدر تبلیغ دین را بدانیم‌که خاصیت فراوان دارد و امروز دعوت اسلام باید چنین باشد که نسل جدید سوال دارد و سوال دعوا ندارد و باید با فکر و تدبیر، سوال را فهم کرد و مساله را طرح و اسلام را تعریف کرد و اسلام و دین را شناساند و جوانان را از دین فراری ندهیم و باید پاسخ مناسب به سوال داد.
وی افزود: هدایت، مساله غریبی نیست و اگر کسی شبهه دارد با مهربانی پاسخ دهید که این هدایت است و هر چیزی که در امر دین به کسی بیاموزید هدایت است.
ایت الله لاریجانی همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن  که مصداقی برای جنگ اسرائیل علیه غزه می تواند باشد، گفت: در آیات قرآنی داریم که اگر یک‌نفر را به گناه بکشید، انگار بشریت را کشته است و اگر کسی یک نفر را احیا کند، مثل این است که همه انسانها را احیا کرد.
آیت‌ الله آملی لاریجانی افزود: یهودیان در غزه هزاران کودک را کشتند و ارزش الهی و انسانی و اخلاقی را رعایت نمی کنند و افراد بیگناه را به خاک و خون کشیدند و در واقع بشریت را کشته اند.

علما و مبلغان، مصداق احیای امر اولیای الهی هستند
وی همچنین با بیان اینکه اگر انسانی را از ظلمات به نور برسانیم و هدایت کنیم، همان مضمون سخنان ائمه برای هدایت است، تصریح کرد: اگر معارف دین را به کمترین مقدار به دیگران برسانید، افراد را هدایت کرده اید.
وی خاطرنشان کرد: علمای گرامی اسلام، خطبا و سخنوران، کار بسیار عظیمی دارند که تعالی است.
ابت الله آملی لاریجانی گفت: مرحوم آقای ادبی که در محضر ائمه بوده و احیای امر ائمه و خدا می کردند، در هدایت بشریت تلاش داشتند که امیدواریم در ادامه راه هم احیای امر ائمه اطهار بشود و در مذاکرات علم توسط روحانیون و علما تلاش شود.
رییس تشخیص مصلحت نظام با یادی از مرحوم آیت‌الله  جباری(ره) امام جمعه فقید بهشهر،  اظهار کرد: ایشان وزنه ای بودند و خوشحالیم که جباری دیگری اکنون امام‌جمعه شدند و بیش از ۵۰ سال با ایشان‌مانوسم و امیدواریم در هدایت موفق بوده و در احیای امر ائمه اطهار تلاش و این‌مجالس را با گرمی برگزار کنید که حقیقت امام، حی و زنده است و این‌مجالس را گرامی بدارید و در احیای امر الهی و انبیای الهی تلاش شود.
آیت الله آمل لاریجانی گفت: هفته بسیج را گرامی می داریم که تقدیر مدبرانه و حکیمانه امام راحل و باقیات صالحات ایشان است.
وی یادآور شد: امروز بسیج در کل دنیا اثرگذار است و امیدواریم بسیجیان حقیقت بسیجیان را به منحصه ظهور برسانند و خداوند سایه رهبر را مستدام بدارد

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *