توليد برق درنيروگاه نکا از مرز 5 میلیارد و 550 میلیون کیلووات ساعت گذشت

نيروگاه شهيدسليمي نکا طی هفت ماه گذشته حدود 5 میلیارد و 550 میلیون و 929 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

به گزارش نیکا خبر ؛مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا با اعلام اين خبر افزود: در مهر ماه امسال واحد چهار بخار به منظور انجام تعمیرات میاندوره ای به مدت 15 روز و واحد 2 گازی نیز به مدت چهار روز برای انجام بازدید دوره ای در مدار تولید نبودند، مع الوصف بيش از 778 میلیون و 175 هزار کيلووات ساعت انرژي خالص در واحدهاي بخار و بلوک سيکل ترکيبي توليد و به شبکه سراسري برق کشور تزريق شد.

نوراله ادبي فيروزجائي با بيان اينکه در هفت ماه گذشته بیش از 74 درصد انرژي توليدي در واحدهاي بخار و حدود 26 درصد در بلوک سيکل ترکيبي بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از 63 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

🔹وی همچنین به لزوم آمادگی همه واحدهای نیروگاه برای توليد پايدار انرژي در تابستان اشاره كرد و گفت: پس از عبور از ایام پیک مصرف و کاهش تقاضای شبکه و در راستای ارتقاء ميزان آمادگي واحدهای نیروگاه برای تولید انرژی مورد نياز شبكه، تعميرات اساسی، مياندوره اي و بازدید دوره ای واحدهاي بخار و بلوک سيكل تركيبي از دهم مهر آغاز و به تناوب در همه واحدها انجام خواهد شد.

نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخار440 مگاواتي، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي و يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و تأمين بيش از 4 درصد برق کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *