گرد و غبار ترکمنستان به شهرهای مازندران رسید

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت : گرد و غبار از صحرای قره‌قوم ترکمنستان وارد کشور شده و مناطق مرکزی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار داده است. گرمای هوا عامل تشدید کننده گرد و غبار بوده و رطوبت خاک را از بین برده است.

گردو غبار از صحرای قره‌قوم ترکمنستان وارد کشور شده و مناطق مرکزی و شرقی استان مازندران را تحت تاثیر قرار داده است.

بر پایه همین گزارش ، دانشگاه علوم پزشکی گرگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به افزایش غلظت گرد و غبار و ورود ریزگرد از صحرای ترکمنستان به استان گلستان، خصوصا در نیمه غربی استان، با توجه به وجود خطر برای بیماران تنفسی و افراد مسن و همچنین کودکان، از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری شود.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز در گفت و گویی درباره گردوغبار به‌ ویژه در شهرهای مرکزی و شرقی استان مازندران، اظهار کرد: گرد و غبار از صحرای قره‌قوم ترکمنستان وارد کشور شده و مناطق مرکزی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: گرمای هوا عامل تشدید کننده گرد و غبار بوده و رطوبت خاک را از بین برده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه گرد و غبار بر آلودگی هوا اثر می‌گذارد، تصریح کرد: هم‌اکنون میزان دید در دشت‌ناز به زیر هزار و در بندر امیرآباد به ۵۰۰ متر رسیده است.

صحرای قره قوم ترکمنستان از عوامل اصلی ایجاد بیابان در این استان محسوب می شود که علاوه بر آن، خشکسالی سال های اخیر و فشار زیاد در بهره برداری از این عرصه ها، احتمال تبدیل مراتع شمال استان به بیابان را افزایش داده است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *