نیکاخبر آزادگان را هیچگاه فراموش نمی کند

بمناسبت ورود آزادگان و گرامیداشت این ایام قدردان ایثارگری ها صبر و مقاومت مجاهدان صبور و آزادگان سرافراز هستیم بهمین مناسبت فرازی از سخنان امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب در ادامه مطالعه می کنیم امام خميني(ره) : اگر روزي اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خميني در فکرتان بود

مقام معظم رهبرى نیز چنین مى‏فرماید: شما ذخیره بزرگ الهى و یک ثروت عظیم انسانى هستید که در دست دشمن غصب‏ شده بودید. خداى متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامى برگرداند.
 یکی از چیزهایی که شما را، دلهایتان را زنده نگه می‏داشت، پر امید نگه می‏داشت، یاد آن چهره و روحیه‏ پر صلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. حال پدری را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت می‏شود فهمید. امیدوارم ان شاء الله بقیه اسرای عزیز و آزادمردان و آزادگان نور چشم ما و نور چشم ملّت ایران زودتر بیایند و شما ذخیرۀ بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید.
ملّت ایران نشان داد که در مقابل حوادث مقاوم و با استقامت و پابرجاست.
امروز هم بحمدالله ملت‏ ما در نهایت شادابی ؛ استقامت، قدرت و قاطعیت پشت سر مسئولین ایستاده است اگر چه امام امروز در میان ما نیستند اما رهنمودهای امام، راه امام، خطّ امام، پرتو اشاره اما هست. شاگردان امام هستند و در صحنه ‏اند این صحنه را حفظ کنید الحمدلله که خدا دشمنان شما را شکست داد و شما را پیروز کرد، شما را پیروزمندانه به میهن اسلامی برگرداند.
این پیروزی‏ ها در سایه استقامت، مقاومت، توکل به خدا، در سایۀ حرکت در راه خدا و در سایه اخلاص و دل سوزی بود هر وقت و تا هر زمان که در راه خدا دل سوزانه حرکت کنیم. همین پیروزی‏ هاست ان شاالله بقیه عزیزان ما هم بیایند و دل ملت ما شاد شده است و شادتر شود.
آزادگان آبروی این ملت را حفظ کردند.
شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندید. اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملّت خود در برابر دشمن شدید.
مسئلۀ اسارت طولاتی فرزندان این ملّت به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملّت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزاد مردی نشان دادند و سرانجام با موفقیّت و سرافرازی به وطن بازگشتند.
شور و احساس و روحیه خلل ناپذیر شما موجب شادی روح عظیم الشأن اسلام و پدر مهربان امت است و بازگشت شما به وطن مایه یاس دشمن و موجب افتخار، شادی و امیدواری هر مسلمان دل سوخته و دردمند است.
دشمنان اسلام برای قلع و قمع نهال انقلاب تلاش زیادی را به کار گرفته ‏اند امّا به برکت خون شهدا جهاد مبارزان راه خدا و صبر و استقامت فرزندان اسلام، انقلاب امروز همانند یک درخت تنومند در برابر دشمنان خود مستحکم و پابرجا ایستاده است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *