تشکیل کارگروه صادرات میوه و مرکبات از استان مازندران جهت رفع موانع صادراتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد در سال جاری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش نیکا خبر و به نقل از خبرنگار آفاق آنلاین ازبهشهر، ؛ محمد‌علی موسی پور امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در بندر امیرآباد امانت داری ، صداقت و صراحت قلم را از شاخصه های مهم یک خبرنگار برشمرد که می بایستی بر اساس حقایق و با الگوگیری از سیره نبوی در بیان حق ،مشکلات جامعه را به مسئولین منتقل نمایند.

وی یکی از ویژگی های مهم خبرنگار را وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر امید آفرینی وفق منویات مقام معظم رهبری در انعکاس اخبار در جامعه تاکید کرد.

وی به تشریح عملکرد این بندر در سال جاری پرداخت که بر این اساس ، میزان تخلیه و بارگیری کالا با رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن رسید.

موسی پور با بیان اینکه میزان واردات کالاهای اساسی در سال جاری ۷۵ درصد رشد داشته است ، از افزایش ۱۵۰ هزار تن دیگر به ظرفیت نگهداری غلات بندرامیرآباد تا پایان شهریور سال آینده خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیر آباد بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور با تصریح بر اینکه هیچ بندری به دنبال افزایش مدت ماندگاری کالا برای اخذ سهم بیشتری از انبارداری نمی باشد ، یکی از اهداف مهم بندرامیرآباد را کاهش ماندگاری کالا با همکاری تمام دستگاههای متولی در زنجیره تأمین کالا عنوان کرد.

وی به ظرفیت قریب به ۳ میلیون تنی مرکبات و کیوی استان و امکان صادرات دریایی آن به کشورهای حوزه CIS به ویژه روسیه اشاره و از تشکیل کارگروه صادرات میوه و مرکبات جهت احصاء چالش ها ، تقویت لجستیک و رفع موانع صادراتی با دستور استاندار مازندران خبر داد.

گفتنی است در حاشیه این نشست مدیرکل بندرامیرآباد ضمن تشریح عملکرد بندر امیرآباد در سال جاری به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف بندری، دریایی و سرمایه‌گذاری پاسخ داد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *