برترین های جشنواره فرهنگی هنری نکا تجلیل شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌ی فرهنگی‌هنری را زمینه ساز ایجاد نگرش در دانش‌آموزان برشمرد

به گزارش نیکا خبر ؛آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌ی فرهنگی‌هنری با حضور محمدرضا بخشی‌پور، مدیر آموزش‌وپرورش، شعبان راستگو، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، جمعی از مسئولین شهرستانی و کارکنان حوزه‌ی پرورشی به همراه دانش‌آموزان منتخب و اولیا آن‌ها در سالن اجتماعات پژوهش‌سرای ابوریحان بیرونی برگزاراین شهرستان برگزار شد .

  در این ویژه‌برنامه که با هدف گرامی‌داشت مسابقات فرهنگی‌هنری برگزار شد، بخشی‌پور ضمن اشاره به اهمیت اثرگذاری این مسابقات بر روند تربیت دانش‌آموزان گفت: « این مسابقات، تربیت دانش‌آموزانی است که با آموزه‌های دینی آشنایی عمیقی داشته باشند و مسیر رشد و تعالی دینی را طی کنند».

     بخشی‌پور گفت:برگزاری جشنواره‌ی فرهنگی‌هنری باید ایجاد نگرش در دانش‌آموزان باشد و نباید صرفا برای کسب مقام در این مسابقات شرکت کرد». 

  او گفت :نباید دانش‌آموزان صرفا دانش شناختی را فرابگیرند، بلکه تلاش ما مطابق آن‌چه که در سند تحول بنیادین آمده این است که انسان‌هایی شایسته‌ی جامعه اسلامی تربیت کنیم که این تربیت در حوزه‌ی پرورشی نمود برجسته‌تری دارد».

     مدیر آموزش و پرورش در ادامه به موفقیت دانش‌آموزان، معلمان و مدیران نکایی در مسابقات علمی، فرهنگی و هنری گوناگون اشاره کرد و گفت:«امروز دانش‌آموزان ما در سطوح مختلف موفق به افتخارآفرینی می‌شوند که این مرهون تلاش دانش‌آموزان، حمایت خانواده‌ها و زحمت معلمان ما است».

   بخشی‌پور در ادامه. با اعلام اینکه ما در آموزش‌وپرورش نکا شاهد موفقیت دانش‌آموزان و معلمانمان هستیم ‌‌از موفقیت ۴ هنرجوی نکایی در جشنواره‌ی کشوری الفتا خبر داد

بخشی‌پور، در پایان سخنان خود به اهمیت نقش خانواده در تربیت فرزندان اشاره کرده‌ و گفت: «ما در تقویم روز خانواده را داریم که زمان زیادی از آن نگذشته و این حاکی از اهمیت نقش‌آفرینی خانواده در تربیت فرزندان است و پیگیری و حمایت والدین قطعا منجر به موفقیت و تربیت بهتر فرزندان خواهد شد».

 شایان ذکر است، در پایان این همایش با حضور مسئولین آموزش‌وپرورش، از برگزیدگان جشنواره‌ی فرهنگی‌هنری تجلیل شد.

در حاشیه این همایش دبیر کمیته برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزی نکا نیز گفت : پس از سه سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزی به صورت حضوری در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران برگزار شد.

محمد رضا شاه قلی زاده گفت :در شهرستان نکا ۴۷۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این مسابقات شرکت کردند که ماحصل این رقابت‌ها، 104 اثر راه‌یافته به مرحله استانی بود. از بین 2000 اثری که به مرحلۀ استانی راه‌ پیدا کردند، 40 رتبه استانی سهم دانش‌آموزان شهرستان نکا بود که 11 دانش‌آموز حائز رتبه اول شدند و به مرحلۀ کشوری رقابت‌ها راه پیدا کردند که هم‌اکنون در حال داوری هستند.
آیین تجلیل امروز باهدف قدردانی از زحمات این دانش‌آموزان که نخبگان عرصه فرهنگ و هنر آموزش‌وپرورش شهرستان هستند، برگزار شده است.
شایان ذکر است :نزدیک به 80000 دانش‌آموز استان مازندران در رشته‌های مختلف این مسابقات اعم از هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، هنرهای دستی تجسمی، رسانه و فضای مجازی، آفرینش های ادبی، نقد ادبی و هنری، سرود همگانی و نقاشی همگانی شرکت کردند.

عکس از :عکاس نیکاخبر معصومه آشکاران

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *