برپایی موکب سه روزه به رسم بیعت علوی در دیار نیکان

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) شهرستان نکا: بعد از سالروز عید بزرگ مسلمین، عید سعید غدیر خم به رسم بیعت با امیرالمومنین (ع) سه روز موکب با برنامه‌های متنوع در مرکز شهر برگزار شد.
سیده زینب ساداتی ضمن تبریک ایام به تشریح اهداف و برنامه‌های دهه امامت و ولایت مدرسه پرداخت و گفت: برپایی ایستگاه جشن توسط خواهران طلبه مدرسه علمیه ریحانه الرسول(ع) و همکاری بسیج طلاب, اجرا شد. این برنامه به گونه‌ای طراحی شد که بعد از عید غدیر، جشن را شروع کردیم و به یاد و خاطره رسول اکرم(ص) زمانی که در غدیر خم مولا امیرالمومنین(ع) را به جانشینی خودشان معرفی کردند ,سه روز منتظر بیعت با علی(ع)بودند ,این سه روز جشن ما حاکی از سه روز انتظار برای بیعت بوده که آن واقعه را یادآور بشویم و ما هم با امیرالمومنین علی علیه السلام بیعت کنیم.
وی تصریح کرد:از جمله برنامه‌های اجرا شده در دهه ولایت و امامت توسط خواهران طلبه در راستای فرمایشات ولی فقیه بوده و در ادامه گفت :با تشویق کودکان و تکریم مادرانی که در این ایام صاحب فرزند شدند به طور نامحسوس برای جوانی جمعیت تلاش داشتیم،همچنین به خاطر جهادگری مادران، چرا که فرزند آوری دراین عصر جهاد محسوب می شود و به خانواده هایی که نام فرزندشان به نام امیرالمونین “علی” مزین شده هدیه ای اهدا کردیم.
ساداتی با اشاره به روند اجرایی موکب سه روزه در سطح شهر افزود: غرفه نمایشگاه کتاب کودکان و نوجوانان، غرفه پوشاک اسلامی -ایرانی به همراه اطعام علوی از جمله برنامه‌های این موکب بوده است. همچنین با مادران و همراهان کودکان، یک گپ و گفت دوستانه و معرفتی و در روز آخر مولودی خوانی زنده هم داشتیم.
وی در پایان افزود: امید است ما هم با امیرالمومنین علی( علیه السلام) بیعت کنیم و در این راه با ولایت مستدام بمانیم و انشاالله با دعای حضرت ولیعصر(عج) تا آخر در این راه پایدار و استوار باشیم.

گزارش و عکاس از شکیبا اکبری

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *