پرچم متبرک سنگ قبر نازدانه امام حسین در نکا

بعد از اسیری خاندان اهل بیت(علیهم السلام) و سفر آنها به شام و کوفه، حضرت رقیه(ع) بعد از تحمل سختی های اسیری در پنجم صفر در خرابه شام به شهادت رسید.

براساس منابع تاريخي اصل وجود دختري چهارساله براي امام حسين (ع) در منابع شيعي آمده است، هرچند در بعضي منابع در اين باره اختلاف وجود دارد. در کتاب کامل بهايي ماجراي دختري چهارساله که در ماجراي اسارت در خرابه شام در کنار سربريده پدر به شهادت رسيده، آمده است، اما در مورد نام او که آيا رقيه بوده يا فاطمه صغري و … اختلاف است.همچنين سيدبن طاووس در کتاب لهوف آن جا که ماجراي شب عاشورا را بيان مي کند نامي از رقيه هم آورده مي نويسد: شب عاشورا که حضرت سيدالشهداء (ع) اشعاري در بي وفايي دنيا مي خواند، حضرت زينب (س) سخنان ايشان را شنيد و گريست. امام (ع) او را به صبر دعوت کرد و فرمود: خواهرم ام کلثوم و تو اي زينب! تو اي رقيه و فاطمه و رباب ! سخنم را در نظر داريد (و به ياد داشته باشيد) هنگامي که من کشته شدم، براي من گريبان چاک نزنيد و صورت نخراشيد و سخني ناروا مگوييد و خويشتن دار باشيد.

اما ماجراي شهادت حضرت رقيه که در واقعه عاشورا حدد سه يا چهار سال سن داشت چنين نقل شده است که بعد از شهادت امام حسين (ع) و يارانش در عصر عاشورا به همراه ديگر زنان بني هاشم توسط سپاه يزيد به اسيري رفت. وقتي اهل بيت درشام بودند از درون خرابه هاي شام، صداي کودکي به گوش مي رسد. اين گريه مربوط به رقيه، دختر کوچک امام حسين(ع) بود که از خواب بيدار شده و سراغ پدرش را گرفته بود. انگار خواب پدرش را ديده بود. در اين حال يزيد دستور داد سر امام حسين(ع) را به دختر کوچک نشان دهند و او را ساکت کنند، اما وقتي حضرت رقيه (ع) و امام حسين (ع) باز هم به هم رسيدند، اتفاق جانسوزي افتاد و چنين شد که رقيه (س)، هنگامي که سر پدردر آغوشش بود،جان سپرد.

و اما اینجا زینبیه شهرستان نکا درجاشیه ؛مراسم عزاداری بزرگداشت رحلت حضرت امام ره و شهدای قیام ۱۵ خرداد ،که با حضور بانوان و خواهران زینبی س و بسیجی ،و با سخنرانی سرهنگ نجفی همراه بود در حین مداحی ذاکر اهل بیت کربلایی سلمان پاینده ورود پرچم سبز متبرک از سنگ قبر نازدانه امام حسین حال معنوی خاص به شرکت کنندگان بخشید در پایان این مراسم از فعالان عرصه فرهنگی، مذهبی و تربیتی تجلیل بعمل آمده است.

در این مراسم با حضور معنوی حجت السلام والمسلمین رعیت معاون تعلیم وتربیت سپاه نکا و حاج آقا باقری امام محله مسجد زینبیه، ریاست شورای هیئات مذهبی،با همت پایگاه خواهران، کانون تبلیغی مسجد زینبیه و
شورای هیئات مذهبی شهرستان نکابرگزار شد .

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *