افتتاح دو طرح کشاورزی در میاندرود

در ششمین روز از هفته دولت مرغداری ۴۰ هزار قطعه‌ای گوشتی در روستای زیدسفلی و آبیاری قطره‌ای باغ در اراضی شیبدار روستای دارابکلا با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

✅مدیر جهاد کشاورزی میاندورود در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این مرغداری اشتغالزایی ثابت هشت نفر را به‌ دنبال دارد، گفت: مرغداری گوشتی در روستای زیدسفلی با هزینه ۱۵ میلیارد ریال که ۶ میلیارد ریال آن تسهیلات دولتی و ۹ میلیارد ریال آورده شخصی بوده با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن گوشت سفید آماده طبخ در سال است.

✅سیدشبر موسوی تصریح کرد: در سال‌جاری ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با سطح ۱۸۰ هکتار در شهرستان میاندورود آبیاری قطره‌ای در اراضی شیبدار صورت گرفت.

بازگشایی واحد پرورش گوسفند داشتی ۶۰۰ رأسی روستای ورکلا و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری جام‌خانه نیز در پنجمین روز از هفته دولت در میاندورود با حضور علیرضا عطایی‌نژاد معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی، فرمانده انتظامی و دیگر مسؤولان شهرستانی افتتاح شد.

✅موسوی در این مراسم تصریح کرد: پرورش گوسفند داشتی ۶۰۰ رأسی در روستای ورکلا با تولید بیش از ۱۸ هزار کیلوگرم گوشت قرمز آماده طبخ در سال انجام خواهد شد.

✅وی خاطرنشان کرد: تجهیز و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری در روستای جام‌خانه استفاده بهینه از اراضی، ایجاد راه برای استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی، تسهیل در امر کشاورزی، کاهش هزینه تولید، افزایش عملکرد، انجام کشت دوم و … را به‌ دنبال دارد.
فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *