شورای نظارت دقیقا کجا ایستاده است؟یادداشت ازعلی ابراهیمی گتابی

فضای رسانه ای مازندران درگیر یک ولنگاری سیاسی و فرهنگی!

فضای رسانه ای مازندران درگیر یک ولنگاری سیاسی و فرهنگی شده است که آن را می توان در رشد قارچ گونه رسانه های مکتوب وغیرمکتوب بی محتوا و بی کیفیت در استان مشاهده کرد.

رشد سایت های زرد و افراطی با هویتی تابلو(!) بعنوان سایت های خبری و پایگاه های اطلاع رسانی و غیره در بلبشوی مدیریتی چنان قابل توجه است که در این چند ماه عمرباقی مانده از دولت یازدهم ،خلاء بی نظارتی متولیان ارشاد بر محتوا باعث شده است تا چهره از نقاب برداشته و بدون لفافه و بی آنکه به منافع و مصالح ملی و استانی بیندیشند با تیپ قیم مابانه و با رویکرد ویژه خواری هرآنچه که در چنته دارند را روی صفحه افکار عمومی بریزند تا مازندران را بعنوان پاتوق ولنگاری سیاسی و فرهنگی کشور نشان دهند.

سایت هایی که به مثابه ستون پنجم سایت های معاند نظام هستند ظاهرا در قامت یک سایت بومی رنگ و لعاب دار وارد عرصه رسانه ای مازندران شدند اما درعمل مشاهده می شود برای پیشبرد اهداف سیاسی و فرهنگی خود در حال مبدل کردن مازندران به پایگاهی برای سهم طلبی احزاب و گروه های خود هستند.

وجود سایت های خلق الساعه زنجیره ای متعلق به حزب باد که یک روز با مخالفت دولت و عملکرد آن به میخ می زنند و روزی دیگر حامی پروپاقرص دولت روحانی می شوند و البته به گفته خودشان هم چاره ای جز حمایت یک دولت پر از تناقض ندارند تا از این طریق بتوانند به مطالبات سیاسی خود دست پیدا کنند؛ علنا با انتشار اخبار و گزارش های جهت دار زیر علم سران فتنه قلم میزنند و با جوهره آن بی محابا در زیر سوال بردن توان دفاعی و نظامی و همچنین بنیه اقتصاد مقاومتی با زدن تیترها شدیدا مغرضانه مشغول بزک دوزک کردن چهره دشمنان و منافقان این نظام هستند.

با وجود فرهنگی غنی با پیشینه مذهبی مازندران که رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند: «بنده بارها گفته‌ام که با توجه به سرمایه‌گذاریهای خباثت‌آمیز رژیم منحوس پهلوی در این استان از یک طرف، و سرمایه‌گذاریهای دشمنان دین و ملحدین و منافقین در این استان از طرف دیگر، اگر ما میخواستیم همه چیز را بر طبق روال عادی حساب کنیم، نمیتوانستیم این همه ایمان و اخلاص و شوری را که در این استان – چه در دوران انقلاب، چه در دوران جنگ، چه در صحنه نظامی و چه در صحنه سیاسی – مشاهده شد، پیش‌بینی کنیم. این، نشان‌دهنده ایمان عمیق و خالصانه شما مردم عزیز است. تا امروز هم هر جا پای اسلام و دین و انقلاب و جمهوری اسلامی و نظام اسلامی مطرح بود، مردم مازندران جزو مدافعانِ سرسخت جبهه‌ی حق بودند.»این سایت ها با جریان سازی های ضدفرهنگی درصدد کم رنگ کردن و از بین بردن فرهنگ ارزشی این دیار هستند.

و از طرفی گرو کشی های سیاسی و فرهنگی بر سر توسعه استانی که همیشه مردم قربانی این دست جریانت بوده و از این گروکشی ها چیزی جز زخمی عمیق بر پیکره جامعه ارزشی مازندران دیده نمی شود، تب این سایت ها برای جریان سازی له یا علیه احزاب آنهم در این مدت باقی مانده به انتخابات آنچنان داغ است که انگار نقش بنگاه خبرپراکنی روباه پیر که در ایجاد فتنه و فتنه گری در ایران ید بیضا دارد را در مازندران تداعی می کند .

که اگر اینگونه نبود می بایست حداقل رنج نداری و محرومیت مازندران در اقتصاد و فرهنگ و هزاران مشکل دیگری که مردم این دیارهمچنان با وعده وعید های پوچ مسئولان با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ در بین این همه فرش قرمز پهن کردن برای ظلم فتنه گران ، دست پا زدن برای رفع حصر و مشابه آن و نیز ضد ارزش کردن ارزش های اصیل ایرانی اسلامی ، حرف قابل قبولی روی صفحات این سایت ها مشاهده می شد.

اما در این میان سوالی که مطرح است آنکه ارشاد مازندران که متولی اصلی رسانه های مازندران است و حرمت این امامزاده برعهده متولی می باشد ، آیا نظارت بر محتوای رسانه ها برایش تعریف شده است و اگر پاسخ ارشاد به این سوال آری است چرا اجرا نمی شود ؟و باز هم اگر اجرا می شود باید گفت شورای نظارت در محتوای کمی و کیفی سایت ها دقیقا کجا ایستاده تا یک گوشه چشمی هم به این سایتها داشته باشد!

اگر متولیان ارشاد به بهانه آزادی رسانه ها و آزادی قلم آنهم رسانه و قلمی که برعلیه توسعه سیاسی فرهنگی و اقتصادی و …مازندران شمشیر را از نیام کشیده، بی اعتنا از کنار این سایت ها می گذرد که دیگر باید فاتحه فضای رسانه ای مازندران را خواند!12
علی ابراهیمی گتابی

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. دولت پر از تناقض !!!!!!!!!!

    لابد منظور نویسنده دولت علیه محمود خان هستش !!!!!!!

    نویسنده محترم، متاسفانه تنهایی به قاضی رفته!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *