امام جمعه گلوگاه: شرق مازندران منتظر آب سد گلوردند

امام جمعه شهرستان گلوگاه خطاب به استاندار مازندران گفت: مردم شرق مازندران و کشاورزان گلوگاه محتاج آب سد گلورد هستند و اگر سد گلورد به بهره‌برداری برسد و در این میان فکری برای آب مردم گلوگاه نشود، مردم اعتراض خود را به مقامات عالی کشور می‌رسانند.
آیت الله سید ابراهیم میراحمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان گلوگاه اظهار کرد: تقوا به انسان قدرتی می‌دهد که زندگی او خدایی باشد و همه پیامبران و معصومین برای تقوا آمده اند چنانچه انسان به تقوا برسد موفق است و بالاترین نوع تقوا، تقوای قلبی است.

وی مسجد را اصلی‌ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین مکان تقویت ایمان و عالی‌ترین دانست و خاطرنشان کرد: مسجد، مرکز کسب آگاهی، بصیرت و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است.

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: مسجد زیباترین جایگاه پرورش انسان‌های وارسته و مهم‌ترین مکان گسترش فعالیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام است، مسجد، مقدس‌ترین مکان برای عبادت، نیایش و یاد خداوند متعالی است.
میراحمدی با اشاره به در پیش رو بودن هفته مساجد و نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کارکرد اجتماعی مسجد به گونه‌ای است که می‌توان گفت تمام جنبش‌های اجتماعی مسلمانان، در مسجد سازمان یافته‌اند، در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، کارکرد سیاسی و اجتماعی مسجد به اوج رسید و مسجد در جامعه جدید ایران، یعنی در دوران منتهی به تأسیس نظام جمهوری اسلامی، جایگاه و کاربردهای نخستین خود را بازیافت و در دو برهه از انقلاب اسلامی، به ویژه در جنگ تحمیلی، ظرفیت بی‌نظیر این نهاد عبادی ـ اجتماعی برای همگان آشکار شد.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه هفته دولت را در پیش رو داریم و هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدف‌شان اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه‌اى سرشار از عدالت، نظم و امنیت است، گفت: این هفته بر همه دولت مردانى که وجود خویش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده‌اند، تبریک می‌گوییم.

خطیب جمعه گلوگاه در بخشی از سخنرانی خود خطاب به استاندار مازندران تاکید کرد: مردم و کشاورزان گلوگاه محتاج آب سد گلورد هستند و اگر سد گلورد به بهره‌برداری برسد و در این میان فکری برای آب مردم گلوگاه نشود، مردم اعتراض خود را به مقامات عالی کشور می‌رسانند.
میراحمدی در پایان گفت: اگر حکومت و مسؤولیت به دست مسؤولان و مدیران نااهل برسد، مردم هم به انحراف کشیده می‌شوند و راهی برای اصلاح آنها باقی نمی‌ماند بلکه باید در ابتدا مدیران اصلاح شوند تا مردم به راه راست هدایت شوند.
فارس

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام مرحبا به آقای یداللهی مثل همیشه بروز وبه موقع وبا بصیرت کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *