زرومی ها برای شهدا سنگ تموم گذاشتند/تصویر

ظهر امروز با حضور با شکوه مردم ،مسئولان استانی وشهرستان مراسم با شکوه و با معنویت یادواره شهدای روستای زروم و شهدای مدافع حرم شهرستان نکا برگزار شد .
این مراسم با سخنرانی سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز راهبردی ناجا و مداحی مداح اهل بیت حاج مهدی سلحشور همراه بود.
آنچه که در این مراسم بیشتر از همه جالب توجه بود نظم عمومی ، فضای معنوی حاکم بر مجلس نورانی شهیدان بزرگوار ، اجرای مناسب مجری ، نماز جماعت باشکوه ، حضور شخصیت های مختلف روحانیت معظم، خانواده های معظم شهدای و مدافعان حرم ،حضور مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستانی اقشار مختلف مردم ، فضا سازی مناسب تبلیغاتی ، فضای مناسب پارکینک ، سرعت پذیرایی با رعایت نکات مهم بهداشتی ضمن پوشش هماهنگ و مناسب ، راهنمایی مسافرین و نصب بنرهای راهنمایی طول مسیر ، برگزاری ائین قندشکنی برای شهید قاسمی ، اتحاد و همدلی در کارها صوت و تصویر برداری مناسب بر پایی اسیتگاه صلواتی از سوی مردم ولایت مدار روستای نوده از جمله نکات در خور توجه این محفل آسمانی ها بود .
رئیس راهبردی ناجای کشور امروز در مراسم یادواره شهدای زروم از بخش هزار جریب نکا گفت : شهدا باعث می شوند مردم راه ورسم زندگی درست را از آنان بیاموزند .
سردار احمد رضا رادان اظهار داشت : شهدا در دوران حیات خویش راه ورسم زندگی صحیح و زیر بار ظلم وستم نرفتن ، ادامه نهضت عاشورایی ، ایثار ، گذشت ، فداکاری ودنیا گریزی را به ما آموخته وپس از شهادت نیز راه ورسم چگونه بودن وزندگی کردن را به ما می آموزند .
وی افزود : اگر لحظه ای از یاد شهدا ، ایثار گران وخانواده آنها غافل گردیم ، در واقع روز سقوط ما فرا رسیده واستکبار به راحتی ورود می یابد .
6
او نفس ویادشهدا را برکت عظیمی برای جمهوری اسلامی ایران خواند وافزود : رزمندگان در زمان گردوغبار راه خویش را گم نکردند و بصیرت ،توسل به خدا و پیروی از ولایت فقیه رمز تمایز وپیروزی آنان بر لشگر دشمن بود .
سردار رادان ادامه داد : آنچه برای شهدا مطرح نبود ، دنیا ومشتقات آن بود که در سخترین شرایط اب وهوایی در مقابل دشمن ایستادگی می کردند .
وی فکر واندیشه ایرانی را موجب هراس دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بنابراین بایستی ادامه دهندگان راه شهدا باشیم .hjh
رئیس راهبردی ناجای کشور با اشاره به اینکه شهدای والا مقام اینک در عالم ملکوت شاهد وناظر اعمال ما هستند ، آنان میزبان ما هستند وباید گفت که این شهدا بودند که مارا به این مراسم نورانی دعوت نمودند واین برای ما افتخاراست که ما میهمان شهدا هستیم .
رادان گفت : : شهدا با دستان خالی ولی با دلهائی امیدوار به خدا وبا توکل بر خداوند توانستند کشور اسلامی وانقلاب نوپا را از دشمنان محفوظ نگهدارند.این شهیدان ویژگیهای خاصی داشتند که اگر بتوانیم این ویژگیهارا درخود تقویت کنیم میتوانیم از نظر تقوی بدرجات عالی برسیم.
سردار رادان مهمترین ویژگیهای شهدا را اخلاص ، ایثار ، دنیا گریزی ، ولایت پذیری ، تقوای درونی ، مراقبت از نفس ودوری گزیدن از گناهان ب شمرد که آنان را به درجه کمال رساند .jh

iyu
وی در بخش دیگر از سخنان خود به جریان فتته ۷۸ اشاره کرد و گفت : جریان سازان فتنه گر در کشور ما حجت زمان و ولی خود را نشناختندو با تطمیع ، عدم بصیرت و جهل و نادانی سبب آن شدند .اگر بصیرت داشته باشیم در فتنه ها دچار لغزیدن نمی شویم .

او تصریح داد راه شهدا پیروی از ولی بود شهد ا در مسیر امام حرکت می کردند عشق به ولی بصیرت می خواهد .
سخنران محفل شهدای زروم با اشاره به دفاع رزمندگان ایرانی از سرزمینهای اسلامی خاطر نشان کرد : رزمندگان ایرانی فرخ مردم جهان هستند .7
شایان ذکر است در حاشیه این مراسم رئیس راهبردی ناجای کشوردر گفتگو با خبرنگار خبر گزاری صدا و سیما در این یادواره در پاسخ به اینکه اخیرا گروهها داعش در نوار مرزی دست به تحرکی زدند وو عوامل آنها کشته و یا دستگیر شدند گفت : الحمدالله رزمندگان اسلام و مدافعان حرم بگونه ایی عمل کردند که گروها تکفیری و داعش صدها کیلومتر از مرزها دور هستند وبا اینگونه حرکات راه به جایی نخواهند برد وسزایشان تنها مرگ است .
لازم به ذکر است در این مراسم کتاب «دو بال سرخ» رونمایی شد. کتاب «دو بال سرخ» یادنامه شهدای روستای زرم، شهید ذبیح الله قاسمی و محمد کاظمی به کوشش سید حسین ولیپور زرومی از نویسندگان صاحب نام حوزه دفاع مقدس استان و با همکاری حدیثه صالحی و سیده معصومه محمدپور زرومی تدوین و توسط مجتمع چاپ افست زارع ساری در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسید.5

6
شایان ذکر است کار ویراستاری این کتاب توسط احمد وسکره و محمد علی دیانی انجام شد و محمد اسفندیاری و حسن علیپور به ترتیب به عنوان حروف‌چین و طراح گرافیک و صفحه‌آرا در تولید این کتاب نقش داشتند.

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باسلام یادشهدا همیشه زنده است درودبرمردم زروم وباتشکرازسرداررادان عزیز محمدنژادازچمازده

  2. باسلام یادشهداهمیشه زنده است دوردبرمردم زروم وباتشکرازسردار رادان عزیز

  3. باسلام
    همه چیز به برکت خون شهدا عالی برگزار شد ازنویسنده بزرگوار این روستا اقای سید حسین ولی پورزرومی بسیار سپاسگزاریم که باعث آشنایی بیشترجوانان با شهیدان شدند وباعث الگو پذیری جوانان از شهیدان .یاداور میشوم که کتاب زندگی نامه شهید سردارطوسی به نام “قلب فرماندهی”نیز با قلم شیوای این نویسنده دفاع مقدس بسیار زیبا وقابل تقدیر است
    باسپاس فراوان
    رهرو راه شهیدان باشیم برای سربلندی اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *