نقدی برعملکرد کاروان اعزامی المپیک/سید احمد میری

می دانیم که امروزه کارزارهای ورزشی ، عرصه هماوردی تجربیات، توان ها و برنامه های رقیبان و آن چیزی است که تا پیش از در آمدن به میدان، در توشه می اندوزند.IMG_20160818_071449
بی گمان، آوردگاه المپیک برزیل نیز بیرون از این قاعده نیست. چرا که دیدیم و دیدید که کاروان ورزشی ایران، که شکوه و اقتدار ملّت ما را نمایندگی می کند، تا به اکنون دستاوردی که باید و شاید را برای مردم ما فراهم نیاورده است و حتی در آن رشته هایی که انتظار درخشش و نمایشی بهتر می رفت نیز سوگمندانه تا به اینجای کار نتیجه ای جز اشک و حسرت به ارمغان نیاورد.
به باور اینجانب که گمان می کنم شما دوستان نیز در آن هم داستان باشید، علّت این ناکامی و ناخوشایندی را هم بایستی در عقبه ی این کاروان جستجو کرد.
پیروزی دلاور مازندرانی – قاسم رضایی – غیرت ، قابلیت و توان فردی را به اثبات رساند و به عبارتی بهتر ، نشان داد که هIMG_20160818_071445مین بضاعت فردی ، تنها عامل پیروزی او در آن لحظات نفس گیر بود. امّا اشک جانسوز سرمربی خوش سابقه و جهانی تیم ملی کشتی فرنگی، روی سیاه بی برنامگی و سهل انگاری مدیران ما را به رخ جهانیان کشید. پس از آن نیز بغض فروخورده بهداد سلیمی و اشک های این ابر مرد ایران زمین که بغض میلیون ها ایرانی را شکست و خاطره مظلومیت ایران و ایرانی را در ذهن مردم ما زنده کرد.
اینک با این آیند و روند تاسف آور ، حق هر ایرانی است که بپرسد :
۱- سرانجام کی و چه زمانی قرار است که لوث بی برنامگی ها یک بار برای همیشه از عقبه ی ورزش ایران زدوده شود؟
۲- کی و چه زمانی قرار است که اقتدار و قاطعیت ایرانی جلوه ای کند تا مانع از شیطنت های ویرانگرِ همسایگان بدتر از دشمنان مان شود؟
۳- تا کی و چه زمانی قرار است که آنچه به پایمردی و غیرت و لیاقت فردی جوانان مان به دست می آید را به نام خود مصادره کنیم؟
به امید روزهای بهتر برای کاروان ورزشی ایران…
(سید احمد میری قلعه سری )

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. صبر کن تموم بشه بعد نقد کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *