آئین کلنگ زنی حسینیه ثارالله سارم با حضور آیت الله طبرسی / تصویر

از سوی خیرسارمی ۸۰۰ مترزمین به ارزش ۲۵۰میلیون تومان بمنظور ساخت حسینیه ثارالله این روستا وقف شد به گزارش نیکا خبر از سوی ورثه مرحوم مختار قاسمی مکان در دو طبقه با زیر بنای ۴۵۰ متر با کمک های مردمی احداث خواهد شد .
بر آورد اولیه ساخت این بنا یک میلیارد تومان جزء تعهدات مردم منطقه قرار گرفته است .
در آئین کلنگ زنی حسینیه ثارالله روستای سارم که با حضور امام جمعه محترم نکا فرماندار و تنی چند از مدیران شهرستانی و مردم ولایت مدار منطقه برگزار شده بود آیت الله طبرسی مسجد، حسینه و حوزه های علمیه را سه مؤسسه فرهنگی و تأثیرگذار در اسلام یاد کرد و گفت: مسجد یادگار پیامبر گرامی اسلام، حسینیه یادگار امام حسین(ع) و حوزه های علمیه نیز یادگار مهم امام صادق(ع) هستند.
نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم آغاز به کار حسینیه روستای سارم در منطقه هزار جریب نکا، گفت: ما با اعتقادات بزرگ شدیم و اکنون هم این اعتقادات است و شیعه از امام حسین(ع) و امام حسین از شیعه است.

امام جمعه ساری پیشرفت و تعالی امروز نظام اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیت شیعه در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت همواره در دفاع از کشور و نظام دینی پیشگام بوده و هستند.
وی مهم ترین عامل موفقیت شیعه را این سه مرکز مهم دانست و خاطرنشان کرد: کشور ترکیه، مسجد و حوزه علمیه دارد، اما حسینیه ندارد، چون حسینه داشتیم توانستیم هشت سال جنگ تحمیلی را با دست خالی پیروز شویم.

امام جمعه ساری با بیان این که امام حسین(ع) به مسجد و کالبد مسجد روح و جان داد، بیان داشت: امروز اساس و اصل رشه مذهب سه نهاد مقدس مسجد، حسینه و حوزه علمیه تشکیل می دهند که باید در تقویت و توسعه آن همواره تلاش کنیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه، مساجد و حسینیه ها محرم و اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: اگر امروز شاهد عزت و عظمت اسلام ناب در جهان هستیم به برکت نهضت حسینی است.

وی با تأکید براین که ولایت امام حسین(ع) برای ما یک اصل مهم است، ادامه داد: فرزندان ایران اسلامی به عشق به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) به شهادت رسیدند و اکنون هم مدافعان حرم با عشق به حسین و اولاد حسین در برابر دشمنان ایستاده اند.

DSCN0393

DSCN0304

DSCN0309

DSCN0315

DSCN0323

DSCN0324

DSCN0327

DSCN0338

DSCN0340

DSCN0341

DSCN0342

DSCN0347

DSCN0350

DSCN0352

DSCN0354

DSCN0355

DSCN0356

DSCN0366

DSCN0368

DSCN0371

DSCN0373

DSCN0377

DSCN0383

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. به حمدا… مراسم کلنگ زنی حسینیه ثارا… روستای سارم به شایستگی برگزار شد . وتشکر از آقای یدالهی و همکارانش که آن را به شایستگی انعکاس دادند .

  2. علی قاسمی سارمی در گفت:

    از همه دست اندر کاران برگزاری مراسم کلنگ زنی اعم از هیئت موسس حسینیه، شورای اسلامی و روحانیت معظم محل ، دهیار و فرمانده محترم پایگاه بسیج و اهالی قدر شناس روستای سارم.
    وهمچنین از حضور مهمانان ومدعوین ارجمند حضرت آیه ا… طبرسی و آیه ا… محمدی لائینی و سایر مسئولین ارزشی استانی وشهرستانی ومنطقه ای کمال تشکر را دارم . ( فرزند واقف ، علی قاسمی سارمی )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *