آغاز دوباره عملیات سوآپ نفت شمال درنکا/تصویر

عملیات سوآپ نفت شمال ماه آینده دوباره از سر گرفته می شود .
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران در پایانه نفتی نکا در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز دوباره عملیات سوآپ نفت در پایانه نفتی شمال تا ماه آینده گفت : کشورهای روسیه ، قزاقستان برای سوآپ روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام پایانه اعلام آمادگی کردند.
پیروز موسوی افزود : نفت دریافتی کشورهای حوزه خزر به پالایشگاه های تهران و تبریز منتقل و از خلیج فارس به مشتریان این کشورها ارسال می شود .
موسوی با بیان اینکه پایانه نفتی شمال با سه پست اسکله، ظرفیت سوآپ روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت دارد، از اعلام آمادگی پهلوگاهها ، بازوهای تخلیه و بارگیری ، خطوط لوله و مخازن نفتی این پایانه برای انجام عملیات سوآپ خبر داد.
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران همچنین به توسعه نفتی منطقه ماکران اشاره و خاطر نشان کرد : مراحل ساخت پایانه نفتی با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه نفت ، ایجاد سه سکوی شناور و ساخت پالایشگاه و پتروشیمی این منطقه تا دو هفته آینده به مناقصه گذاشته می شود .
موسوی همچنین گفت : در راستای عملیات پدافند غیر عامل اقدامات مطالعاتی برای ایجاد مخازن نفتی زیر زمینی با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در استانهای هرمزگان ، خوزستان و بوشهر نیزپایان یافت

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *