آزادگی شکوه مقاومت و نماد صبر و پایداریست/ به قلم حسینی

آزادگی؛ نمادی از بیکران عظمت روح است که از اسارت کالبد خاکی و حصر دیوارهای سنگی عبور می کند و سریر عزت را بر تمامیت ساحت ایمان می گستراند.

۲۶مرداد سالروز ورود اولین گروه از اسیران ایرانی دوران هشت ساله دفاع مقدس است. پهلوانانی که مردانه جنگیدند و اگر قسمت و پیشانی نوشتشان شهادت نبود توفیق داشتند که همانند عقیله بنی هاشم طعم اسیری را بچشند.
دلاورمردانی که در عمل ثابت کردند که جنگ برایشان تا دل بغداد ادامه دارد. این بود که مردانه مقاومت کردند و تا پای جان رفتند، اما تحت شکنجه های بسیار زیاد رژیم بعث لب به شکوه نگشودند.
آزادگان دلاور و سرافراز، با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب(س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را در صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند. بی شک، سال ها محرومیت این سروقامتان تاریخ سبب شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز پیروزی گام بردارند و الگو و افتخار میهن خویش باشند.
رسیدن به قله های علم و موفقیت در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ثمره جان فشانی ها و اخلاص عمل این عزیزان است. آزادگان این اسطوره های مقاومت و شکیبایی با تحمل سالهای سخت و شکنجه و دوری از وطن در زندانهای مخوف رژیم بعثی عراق، همواره درس بزرگ شجاعت و نهراسیدن در برابر هجمه بیگانگان را به ما آموختند.حجة الاسلام والمسلمین محمدحسن جمشیدی اردشیری، آزاده سرافرازی که در دوران اسارت ۹ ساله خود،خدمات شایسته ای به اسرا داشتند و در کنار سید آزادگان(شهید سید علی اکبر ابوترابی) و در آن دوران پر افتخار چون پدری دلسوز در کنار آزادگان بود، این آزاده عزیز خدمات شایانی پس از دوران اساراتش به ایران اسلامی داشته و با حضور سه دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم حوزه شرق مازندران، خدمات ارزنده ای را در دوره تصدی خود داشتندو منشأ و واسطه خیر برای مردم این منطقه بوده اند.

آزاده دلاوری از شهرستان نکا(روستای کوهسارکنده)که با تقدیم فرزندشهید(طلبه و دانشجوی پزشکی شهید مهدی جمشیدی) و جانباز (دکتر محمد جمشیدی) مایه افتخار و هنوز هم برای مردم این منطقه همچون پدری دلسوز و راهنماگر می باشد و همواره سعی در برطرف نمودن مشکلات مردم است.1434943_463

پاسداشت مقام این همه بزرگی ترویج والاترین آموزه های انسانی و حجتی برای تثبیت قدم در راه ولایت مداری است. از اینرو شایسته است در سالروز بازگشت غرور آفرینانه آزادگان سر افراز، از مقام صبر و مرام آسمانی شان تجلیل نمائیم و از در گاه ایزد منان عزتی مستدام برای ایشان مسئلت داریم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *